Gmina Radzanów
Radzanów 92a
26 – 807 Radzanów
e-mail: gmina@radzanow.pl
www.radzanow.pl
Tel. 48 613 63 62
AEiK.271.2.2013
Gmina Radzanów w nawiązaniu do zapytania do specyfikacji SIWZ na „Usługi transportowe na warsztatach wyjazdowych realizowanych w ramach projektu „Aktywność edukacyjna i kulturalna” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.5”, na podstawie art. 38 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) udzielamy odpowiedzi na pytania oferentów.
Pytanie: W związku z informacją o przewożeniu dzieci proszę o wyjaśnienie czy autokar, którym wykonywana będzie usługa musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa na każdym siedzeniu?
Odpowiedź: Autokar, którym będzie realizowana usługa nie musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa na każdym siedzeniu.
Pytanie: Dot. pkt 3.2.1 – warunek wiedzy i doświadczenia. Czy wykonawca zamiast doświadczenia w przewozie grup zorganizowanych może wykazać się doświadczeniem w prowadzeniu regularnych przewozów liniowych (codzienne kursy na określonej trasie – takie jak w PKS) bądź regularnym dowozie uczniów do szkół na odległość kilkudziesięciu km?
Odpowiedź: Odpowiadając na powyższe pytanie informujemy, że jeżeli wykonawca wykaże, że na regularnych liniach czy podczas regularnego dowozu uczniów do szkół przewoził grupy zorganizowane – powyżej 40 osób – to wymaganie zostanie uznane za spełnione.
Pytanie: Dot. pkt. 3.2.3 – proszę o potwierdzenie czy wykonawca dobrze rozumie, że chodzi o polisę OC przewoźnika drogowego (związaną z działalnością gospodarczą) a nie o polisę OC autokaru? Czy do polisy należy dołączyć dowód opłacenia składki zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane?
Odpowiedź: Tak – wykonawca dobrze rozumie – chodzi o polisę OC przewoźnika drogowego. Do polisy nie ma konieczności dołączania dowodu opłacenia składki. Dowód opłacenia składek wybrany Wykonawca doręczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
Pytanie: Dot. § 1 ust. 4 projektu umowy: proszę o potwierdzenie, że zmiana ilości osób nie będzie się wiązała ze zmianą ilości i typów autokarów. Zastrzeżenie takie jest konieczne ze względu na przygotowywanie oferty na jeden autokar. Niedopuszczalne jest np. domaganie się od wykonawcy aby w tej samej cenie przewiózł 70 osób, zamiast 40-tu, pomimo że na rynku dostępne są autokary 70-osobowe.
Odpowiedź: Zmiana ilości osób nie będzie się wiązała ze zmianą ilości i typów autokarów.
Pytanie: Dot. § 3 ust. 3 projektu umowy Ostateczny koszt umowy zależeć będzie od liczby rzeczywiście przejechanych kilometrów i ilości osób biorących udział w poszczególnych wycieczkach. Proszę o korektę zapisu. Treść SIWZ i formularz ofertowy przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe z limitem 1300 km niezależnie od długości trasy i liczby osób.
Odpowiedź: Wykonawca słusznie zauważył niespójność w zapisach umowy – wskazany w pytaniu punkt umowy zostanie usunięty.
Pytanie: W jaki sposób rozliczane będą dodatkowe kilometry, jeżeli okaże się, że założona przez Zamawiającego ilość (1300) jest niewystarczająca – np. ze względu na większą liczbę wyjazdów na miejscu?
Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje, że liczba km zostanie przekroczona. Jeśli jednak w wyniku nieprzewidzianych okoliczności tak się stanie zamawiający rozliczy dodatkowe km zgodnie ze wzorem: cena za 1300km : 1300 x liczba km przejechanych powyżej 1300.
Pytanie: Dot. § 4 ust. 4 Projektu umowy. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany wyjazd przelewem na rachunek bankowy……. w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania faktury VAT / rachunku, pod warunkiem uzyskania przez Zamawiającego płatności od Instytucji Finansującej za okres, którego dany rachunek / faktura VAT dotyczy.
Proszę o wykreślenie zapisów uzależniających wypłatę wynagrodzenia od płatności od Instytucji Finansującej jako niezgodnych z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz kodeksem cywilnym. Umowa w sprawie zamówienia publicznego jest odpłatną umową zawieraną między zamawiającym a wykonawcą. Wykonawca nie ma żadnego wpływu na fakt i termin płatności przez Instytucję Finansującą, która nie jest stroną umowy o zamówienie publiczne. Uzależnianie zapłaty za usługę od innych, niepewnych zdarzeń, na które wykonawca nie ma wpływu jest sprzeczne z zasadami współżycia społecznego i z mocy prawa nieważne. Równie dobrze Zamawiający może uzależniać wypłatę wynagrodzenia od dobrej pogody, trafienia „szóstki” w Lotto czy innych mniej lub bardziej poważnych okoliczności. Co więcej, w większości przypadków brak płatności przez instytucje zarządzające spowodowany jest uchybieniami proceduralnymi ze strony zamawiających, więc tym bardziej brak jest podstaw do obciążania ich konsekwencjami wykonawców.
Odpowiedź: Zamawiający oświadcza, że zapis w § 4 ust. 4 Projektu umowy „pod warunkiem uzyskania przez Zamawiającego płatności od Instytucji Finansującej za okres, którego dany rachunek / faktura VAT dotyczy” znalazł się tam omyłkowo i zostanie wykreślony z treści umowy.
Pytanie: Czy zamawiający pokrywa koszty, zakwaterowania i wyżywienia kierowcy bądź kierowców, czy leży to po stronie wykonawcy?
Odpowiedź: Odpowiadając na powyższe pytanie informujemy, że zamawiający nie pokrywa kosztów, zakwaterowania i wyżywienia kierowcy bądź kierowców - leży to po stronie wykonawcy
Wójt Gminy – Sławomir Kruśliński
(podpis kierownika Zamawiającego)
Załącznik nr 7 projekt umowy po zmianach
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Radzanów: Usługi transportowe na
warsztatach wyjazdowych realizowanych w ramach projektu -Aktywność
edukacyjna i kulturalna- realizowanego w ramach Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.5.
Numer ogłoszenia: 100830 - 2013; data zamieszczenia: 13.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Radzanowie , Radzanów, 26-807 Radzanów, woj. mazowieckie, tel. 048 6136362, faks 048 6136362 wew. 28.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzanow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi transportowe na warsztatach wyjazdowych realizowanych w ramach projektu -Aktywność edukacyjna i kulturalna- realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.5..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi transportowej podczas następującego wyjazdu: Warsztaty wyjazdowe do Sianożęt Termin realizacji zamówienia: od 25.07.2013 r. do 31.07.2013 r. Miejsce wykonania obejmuje trasę docelową i powrotną: Radzanów - Sianożęty - Radzanów oraz trasę dot. realizacji programu wycieczki. Trasa: Radzanów - Sianożęty - Radzanów - 1200 km Trasa: Sianożęty - Kołobrzeg - Sianożęty - 30 km Jazdy lokalne - 70km Ilość km podczas wycieczki - 1300. Termin / godzina wyjazdu: 25.07.2013 r./ godz. 22:00 Termin / godzina powrotu: 31.07.2013 r. / ok. godz. 07.00 Ilość autokarów: 1 przystosowany do przewozu 40 uczestników wyjazdu. Autokar musi mieć bardzo dużo miejsca na bagaże - uczestnicy wyjazdu poza zwykłym bagażem zabierają ze sobą instrumenty muzyczne - w sumie 40 instrumentów (zestaw perkusyjny, werble, klarnety, trąbki, saksofony, puzony, tuba). Transport winien odbywać się środkiem transportu - autokarem, klasy wycieczkowej, klimatyzowanym, wyposażonym w TV/DVD sprawnym technicznie, posiadającym niezbędne badania techniczne, dostosowanym do przewozu grup zorganizowanych zapewniającym bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. Przewóz dzieci winien odbywać się wyłącznie pojazdami spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005, Nr 108,poz.908 z późn. zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2007, Nr 125, poz. 874 z późn. zm.), a ich stan techniczny winien spełniać określone wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32 poz.262 z późn. zm). W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewnia zastępczy środek transportu, spełniający warunki, o których mowa wyżej, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych. Zaoferowana cena powinna obejmować koszt dojazdu Wykonawcy do miejsca zbiórki uczestników wycieczki oraz wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego i terminowego wykonania zamówienia, w tym opłaty parkingowe obejmujące całe trasy wycieczek, a także koszty elektronicznego systemu opłat - via TOLL-..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zwiększenie zakresu zamówienia.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia PKT. III SIWZ, a także Wykonawcy, którzy posiadają: uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć: wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat (załącznik nr 2 SIWZ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich daty i miejsca. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykonał 5 usług związanych z transportem grup zorganizowanych powyżej 40 osób. Wyżej wymienione usługi muszą być potwierdzone dokumentami (referencjami, opiniami) Zamawiających, iż usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje minimum 1 autobusem zapewniającym przewóz wymaganej ilości uczniów, posiadającym wystarczającą ilość miejsc, a także miejsca bagażowego oraz posiadającym aktualne badania techniczne, a jego stan nie budzi zastrzeżeń, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 ze zm.) (załącznik nr 3 SIWZ ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, że dysponuje minimum 2 osobami posiadającymi co najmniej 3 letnie doświadczenie w przewożeniu osób, ważne prawo jazdy kat. D i ważne świadectwo kwalifikacji (załącznik nr 4 SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, ze posiada polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia spełniania warunku nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - dotyczy podmiotów krajowych i zagranicznych - należy przedłożyć:oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 5SIWZ), Oświadczenie, iż przed przystąpieniem do przetargu osoba zapoznała się z warunkami realizacji zadania określonymi w SIWZ i formularzu umowy oraz, że uwzględniła je w ofercie i przyjmuje je bez zastrzeżeń (załącznik nr Zaparafowany projekt umowy (załącznik nr 7 SIWZ). Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy PZP (załącznik nr 8 SIWZ) Inne dokumenty wymagane od Wykonawców (nie wymienione w ust. 3.1 - 3.6): Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej -stanowiąca (załącznik nr 9 SIWZ) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie treści złożonych oświadczeń i dokumentów, według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA Nie spełnienie chociażby jednego warunku postawionego w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących przypadkach: -jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, -jeżeli zajdzie konieczność przedłużenia okresu realizacji projektu, stosownie do zmian harmonogramu rzeczowo - finansowego. Termin realizacji umowy wydłużą się o okres wydłużenia realizacji projektu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugradzanow.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Radzanów, 26 - 807 Radzanów 92.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Radzanów, 26 - 807 Radzanów 92, sekretariat (pokój nr 17).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.5..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
SIWZ pobierz.docInformacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Dudkiewicz Bożena
- Data udostępnienia w BIP: 2013-03-19
- Informacja zaktualizowana przez: Dudkiewicz Bożena
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-03-09 12:25:11
- Liczba odsłon: 755
- Historia dokumentu: