Ogłoszenie nr 510050824-N-2019 z dnia 15-03-2019 r.
Urząd Gminy w Radzanowie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Radzanów oraz z gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 505631-N-2019
Numer ogłoszenia: 505631-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy w Radzanowie, Krajowy numer identyfikacyjny 53738400000000, ul. Radzanów , 26-807 Radzanów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 486 136 362, e-mail bip@radzanow.pl, faks 048 6136362 wew. 28.
Adres strony internetowej (url): www.ugradzanow.bip.org.pl
Adres strony internetowej (url): www.ugradzanow.bip.org.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie było podzielone na części:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Radzanów oraz z gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy): GGK.271.1.2019
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest usługa: 3.1.1. Odbioru odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Radzanów oraz z gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wykorzystywanych jedynie przez część roku. 3.1.2. Transport zebranych odpadów komunalnych. 3.1.3 Zagospodarowania zebranych odpadów zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r., tj.: przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 21 z późn. zm.); przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, 3.1.4 Odbioru i zagospodarowania zebranych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w cyklu 2 razy w okresie obowiązywania zamówienia w terminie ustalonym przez Zamawiającego, 3.1.5. Wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki na odpady niesegregowane (zmieszane) i worki do selektywnej zbiórki odpadów w terminie do 05.04.2019 r. oraz dostarczanie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), 3.1.6.Przygotowania i dystrybucji harmonogramu odbioru odpadów wraz z informacją dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów w terminie do dnia 05.04.2019r. Wykonawca ma zapewnić gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi w sposób zapewniający Zamawiającemu osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.). 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące kategorie odpadów komunalnych: a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01), b) Selektywnie zebrane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07), c) Odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07), d) Wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody odpadów: 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), e) Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01), f) odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, g) przeterminowane leki (kod odpadu 20 01 32) Odpady wymienione w pkt 3.2. litera e); f); g) będą odbierane w PSZOK-u. 3.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych Na terenie gminy Radzanów występuje zabudowa jednorodzinna i zagrodowa. Obowiązywać będzie system mieszany workowo – pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach (poniedziałek –piątek) określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków lub pojemników na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnieni w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, w godzinach od 7.00 do 18.00. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie – 1 raz w miesiącu kalendarzowym. 3.3.1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) Zmieszane odpady komunalne odbierane będą w systemie workowym (worki o poj.120l) , które dostarczy Wykonawca w terminie do 5 kwietnia 2019 roku. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnieni w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, w godzinach od 7.00 do 18.00. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów niesegregowanych (zmieszanych) – 1 raz w miesiącu kalendarzowym. Odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą w worki koloru czarnego z logo Wykonawcy oraz z napisem „Odpady zmieszane”. 3.3.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Radzanów będzie się odbywać w systemie workowym (worki o pojemności 120 l). Wykonawca dostarczy worki na odpady segregowane oznaczone odpowiednimi kolorami oraz oznaczeniem frakcji odpadów oraz logo Wykonawcy w terminie do 5 kwietnia 2019 r. Wprowadza się worki na następujące frakcje odpadów: a) worek o pojemności 120l koloru niebieskiego oznaczone napisem „Papier”, przeznaczony na odpady papieru, w tym tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury. b) worek o pojemności 120l, koloru zielonego oznaczone napisem „Szkło”, przeznaczony na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła. c) worek o pojemności 120l koloru żółtego oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” przeznaczony na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe. d) worek o pojemności 120l koloru brązowego oznaczone napisem „Bio” przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnieni w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, w godzinach od 7.00 do 18.00. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie – 1 raz w miesiącu kalendarzowym zgodnie z harmonogramem. 3.3.3. Odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody odpadów: 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach tzw. wystawka. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę – 2 raz w okresie obowiązywania zamówienia w systemie „u źródła”. W pozostałym okresie mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. 3.3.4. W okresie między wystawkami w wyznaczonym terminie mieszkańcy mają możliwość własnym transportem dowieźć odpady segregowane (selektywnie zebrane tworzywa sztuczne, metale, szkło, papier) do pojemnika lub kontenera ustawionego w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie Gminnej Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Smardzew gmina Radzanów. a) Wykonawca uzyska zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wymagane zezwolenia i decyzje na prowadzenie PSZOK-u. b) Teren na którym zlokalizowany jest PSZOK będzie użyczony Wykonawcy bezpłatnie na czas trwania umowy. c) Wykonawca jest obowiązany odbierać odpady zgromadzone w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego w ciągu 48 godzin. d) PSZOK będzie umożliwiał odbiór odpadów komunalnych zbieranych selektywnie, a w szczególności: zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów wykonywanych we własnym zakresie, odpady zielone; odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, odpady niebezpieczne (np.: przeterminowane lekarstwa, świetlówki, opakowania po farbach i lakierach) oraz popiół i żużel. PSZOK umożliwia tylko i wyłącznie zbieranie odpadów stanowiących odpady komunalne, pochodzące z gospodarstw domowych. e) PSZOK zostanie wyposażony w pojemniki lub kontenery będące własnością Wykonawcy. Zostaną one w sposób jednoznaczny oznakowane, na jaką frakcje odpadów komunalnych są przeznaczone. Dodatkowo Wykonawca dostarczy 3 sztuki pojemników na odpady niebezpieczne, odpowiednio oznakowane. f) Odbieranie odpadów komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych zbieranych na terenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gminie Radzanów odbywać się będzie w pojemnikach lub workach. g) obsługę Gminnego PSZOK zlokalizowanego na terenie Gminnej Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Smardzew gmina Radzanów zapewnia Zamawiający. Po stronie Wykonawcy należy wyposażenie PSZOK w wagę do ważenia dostarczonych odpadów. Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości i ich transport do RIPOK Wykonawca powinien realizować według harmonogramu ustalonego wcześniej z Zamawiającym. 3.4. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem zamówienia: 3.4.1. Dostarczenie worków na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, kompletu worków do selektywnej zbiórki odpadów, worków na odpady komunalne ulegające biodegradacji (odpady zielone) oraz worków na popiół w terminie do 05.04.2019r. oraz dostarczenie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), 3.4.2. Przygotowanie (w formie papierowej i elektronicznej) harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na wszystkie miesiące trwania umowy, który zawierać będzie elementy edukacji ekologicznej, tj. informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów. Ponadto harmonogram powinien zawierać również informację o terminach uiszczania opłat za odpady komunalne do Urzędu Gminy. 3.4.3. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji harmonogramów wśród mieszkańców nieruchomości do dnia 05.04.2019r. 3.4.4. Wykonawca jest zobowiązany do informowania mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru, który Zamawiający opublikuje na stronie internetowej www.radzanow.pl a Wykonawca w formie kalendarza będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych na wszystkie miesiące trwania umowy Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości do dnia 5.04.2019r. Wykonawca przygotuje i przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w wersji elektronicznej harmonogram odbioru odpadów obejmujący cały okres świadczenia usług tj.01.04.2019r. - 31.03.2021r. w terminie 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być opracowany w oparciu o częstotliwości odbioru odpadów określone w pkt. 3.3 SIWZ. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni roboczych od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego wprowadzi poprawki oraz przedstawi harmonogram do ponownej akceptacji. 3.4.5. Wykonawca odpowiada za dostarczenie harmonogramu mieszkańcom w wersji papierowej, a także poinformowanie mieszkańców o zaistniałej zmianie przez przekazanie informacji w wersji papierowej do każdego gospodarstwa domowego. 3.4.6. Dostarczenie do siedziby Zamawiającego w terminie do 05.04.2019r. rezerwy worków po 10 szt. dla każdego rodzaju odpadu. 3.4.7. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania rezerwy worków do ilości wskazanej powyżej po zgłoszeniu przez Zamawiającego przez e-mail, w terminie 5 dni od daty zgłoszenia. 3.5. Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia: 3.5.1. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, 3.5.2. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz U. z 2018r., poz. 992 z późn. zm.), 3.5.3. Gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.), 3.5.4. Dostarczenie właścicielowi nieruchomości, w dniu odbioru odpadów tyle worków ile odebrał z zachowaniem podziału na frakcje i właściwej kolorystyki. 3.6. Ogólne informacje o zasadach i wymaganiach przy wykonywaniu usługi: 3.6.1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich obowiązków opisanych w Opisie przedmiotu zamówienia, 3.6.2. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi oraz numerem telefonu przedsiębiorcy, 3.6.3. Wszystkie pojazdy, którymi Wykonawca świadczył będzie usługę, muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający zapisywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz w system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiających weryfikację tych danych. Dane winny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 5 lat od daty ich zapisania, 3.6.4. Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie Zamawiającego, 3.6.5. Wykonawca w trakcie realizacji usług odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie może jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych (np. powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej), które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami, 3.6.6. Wykonawca ma obowiązek odbierania zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych przez mieszkańców również w pojemnikach będących własnością właściciela nieruchomości, jeżeli spełniają odpowiednie normy i umożliwiają odbiór odpadów sprzętem, którym dysponuje Wykonawca. 3.6.7. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów selektywnie gromadzonych w workach będących własnością właścicieli nieruchomości (niezależnie od koloru worka), jeżeli umożliwiają identyfikację rodzaju zgromadzonego odpadów. 3.6.8. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników lub worków, które zanieczyściły miejsce odbioru odpadów w trakcie realizacji usługi przez Wykonawcę (np. odpady rozrzucone przez zwierzęta, itp.), 3.6.9. Wykonawca będzie chronił dane osobowe zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r., poz. 1000 z późn. zm.), 3.6.10. Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem – dla odpadów zmieszanych należy stosować samochód z zabudową kompaktującą, a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową, 3.6.11. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane w każdej ilości, z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w workach lub pojemnikach oraz każdą ilość odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w workach lub pojemnikach. 3.6.12. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacja przedmiotu zamówienia. 3.6.13. Informowanie Zamawiającego o nieruchomościach, na których powstają odpady, a które nie są ujęte w systemie. 3.6.14. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych do których będzie przekazywał odebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 3.6.15. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub droga elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikacje nieruchomości i zdjęcie fotograficzne oraz protokół z zaistnienia zdarzenia podpisany przez osobę, która stwierdziła zaistnienie takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. W przypadku braku oznakowania posesji i niemożliwości ustalenia właściciela odpadów w inny sposób, np. u sołtysa, należy skontaktować się z Zamawiającym. 3.7. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do: 3.7.1. Odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie czystości i odpowiedniego stanu sanitarnego, a w szczególności do: 3.7.1.1. zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników (kontenerów, worków) w trakcie załadunku a także zabezpieczenie odpadów przed ich wysypaniem w trakcie transportu, 3.7.1.2. natychmiastowego uprzątnięcia odpadów, w przypadku ich wysypania oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itp.). 3.7.2. Terminowego odbioru i zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane pocztą elektroniczną bądź przekazywane telefonicznie. 3.7.3. Prowadzenia i przedkładania Zamawiającemu wymaganej dokumentacji, 3.7.4. Zapoznania się w terenie szczegółowo z trasą i miejscami odbioru odpadów, 3.7.5. Świadczenia usług w sposób ograniczający do minimum niedogodności dla mieszkańców oraz utrudnienia w ruchu drogowym, 3.7.6. Bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 3.7.7. Realizowania usługi odbioru odpadów niezależnie od szczególnych uwarunkowań związanych z obsługiwaną nieruchomością, w tym również w sytuacji utrudnionego lub ograniczonego dojazdu, czy też dostępu do nieruchomości i położonych na niej pojemników czy worków oraz sposobu załadunku innego niż boczny lub tylny. 3.8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: 3.8.1. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.), 3.8.2. ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. dz. U. z 2018r., poz. 992 z późn. zm.), 3.8.3. kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964r. (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 459 z późn. zm.), 3.8.4. ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 1260 z późn. zm.), 3.8.5. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 799 ze zm.), 3.8.6. rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122), 3.8.7. rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów ( Dz. U. z 2016r., poz. 1742), 3.8.8. obowiązującego w trakcie realizacji zamówienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radzanów, 3.8.9. Planem Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego. 3.9. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego wymaganego do realizacji zamówienia. 3.9.1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: a) Charakterystyka worków do zbiórki odpadów: - pojemność – 120 dm³, - materiał – folia polietylenowa LDPE, - grubość – co najmniej 60 mikronów, - nadruk określający frakcję odpadów, logo Wykonawcy Worki powinny zapewnić zabezpieczenie odpadów przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji odpadów dla przyszłych procesów ich przetwarzania. b) Charakterystyka pojemników: - typowe pojemniki z tworzywa sztucznego o poj. 120l. 3.9.2 Sprzęt techniczny: - dwa samochody specjalistyczne do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, - dwa samochody specjalistyczne do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - jeden samochód do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów komunalnych z terenów problemowych (drogi wewnętrzne, wąskie uliczki, itp.). 3.9.3.1 Szczegółowe wymagania dla pojazdów oraz bazy magazynowo -transportowej: a) Wymogi dotyczące pojazdów: - pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczną nazwą, adresem przedsiębiorcy i numerem jego telefonu. - pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, 3.9.3.2. Wymogi dotyczące bazy magazynowo-transportowej: - Wykonawca jest zobowiązany dysponować bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy Radzanów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Radzanów, - przez cały okres świadczenia usług baza magazynowo-transportowa musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 3.10. Monitoring i komunikacja 3.10.1. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu dostęp do systemu monitoringu GPS w celu monitorowania pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia. 3.10.2. Zamawiający ma prawo w dowolnym dniu i dowolnej godzinie kontroli i/lub audytu sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją niniejszego zamówienia, w tym również pojazdów Wykonawcy. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swojego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. 3.11. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. 3.11.1. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 26 lipca 2018r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 3.11.2. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 3.11.3. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu wraz z fakturą raportu miesięcznego (wg załącznika nr 7 do niniejszego SIWZ), który jest podstawą do wypłaty należności za świadczone usługi. 3.11.4. Raport miesięczny powinien zawierać: 3.11.4.1. Łączną masę poszczególnych odpadów komunalnych (w zależności od frakcji) odebraną od mieszkańców gminy, wyrażoną w Mg wraz ze sposobem zagospodarowania odpadów komunalnych oraz instalacji, do której zostały przekazane odpady komunalne, 3.11.4.2. Liczbę nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, 3.11.4.3. Datę sporządzenia i czytelny podpis pracownika sporządzającego i zatwierdzającego raport. Do wyżej wymienionego raportu miesięcznego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie dowodów dostarczonych odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty przekazania odpadów oraz dokumenty potwierdzające recykling i odzysk (w odniesieniu do papieru, makulatury, szkła, tworzyw sztucznych i metali). Zamawiający może odmówić całościowej lub częściowej zapłaty faktury w wypadku nie przedłożenia lub przedłożenia niekompletnej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi. 3.12. Reklamacje 3.12.1. Reklamacje od mieszkańców przyjmuje i rozpatruje Zamawiający. 3.12.2. W przypadku reklamacji na nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem lub nie pozostawienie worków: rozpatrzenie reklamacji następuje na podstawie analizy przekazów GPS lub/i kontroli w terenie, ewentualnie na podstawie innych dowodów przedstawionych przez właściciela nieruchomości. 3.12.3. W przypadku reklamacji na nieuprzątnięcie punktu odbioru po wykonaniu usługi: rozpatrzenie reklamacji następuje na podstawie kontroli w terenie, ewentualnie na podstawie innych dowodów przedstawionych przez właściciela nieruchomości. 3.12.4. Uzasadnioną reklamację Wykonawca ma obowiązek załatwić w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego drogą elektroniczną. Załatwienie reklamacji należy potwierdzić e-mailem w dniu jej wykonania. Za dzień realizacji reklamacji przyjmuje się dzień otrzymania potwierdzenia o jej zrealizowaniu. 3.13. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie 3.13.1. Powierzchnia Gminy Radzanów wynosi 8259 ha. 3.13.2. Liczba mieszkańców. Liczba mieszkańców Gminy Radzanów zameldowanych na pobyt stały na dzień 15.01.2019r. wynosiła 3896. Gminę tworzy 18 sołectw. Ilość gospodarstw domowych (na dzień 15.01.2019r.) z poszczególnych miejscowości przedstawia się następująco: L.p. Miejscowość Odpady segregowane – liczba gospodarstw domowych Odpady nie segregowane – liczba gospodarstw domowych 1 Błeszno 65 2 Branica 57 3 Bukówno 79 4 Czarnocin 62 5 Grotki 43 6 Kadłubska Wola 58 7 Kozłów 21 8 Młodynie Dolne 51 9 Młodynie Górne 64 10 Ocieść 43 11 Podlesie, Podgórze 27 12 Radzanów 106 1 13 Ratoszyn 38 14 Rogolin 76 15 Smardzew 44 16 Zacharzów, Kępina 51 17 Żydy 17 18 Śliwiny 16 RAZEM: 918 1 Określone w tabeli ilości gospodarstw domowych służą jedynie jako informacje dodatkowe. Rzeczywista liczba gospodarstw domowych objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna od w/w ilości i nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby punktów odbioru odpadów. Ich liczba w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. 3.13.3. Ilość odpadów komunalnych odebrana z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy w 2017 r. : Rok 2017r Kod odebranych odpadów komunalnych Ilość odebranych odpadów w 2017r (Mg) Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne /20 03 01 / 234,42 Opakowania z papieru i tektury /15 01 01/ 22,315 Opakowania z tworzyw sztucznych /15 01 02/ 15,695 Opakowania z metali /15 01 04/ 2,281 Opakowania ze szkła /15 01 07/ 52,018 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny /20 01 99/ 31,702 Odpady wielogabarytowe /20 03 07/ 2,20 PSZOK 26-807 Radzanów 15 01 01 0,012 17 01 01 1,8 20 01 99 0,09 Ilość odpadów komunalnych odebrana z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy w I półrocze 2018r Kod odebranych odpadów komunalnych Ilość odebranych odpadów w 2017r (Mg) Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne /20 03 01 / 104,24 Opakowania z papieru i tektury /15 01 01/ 2,98 Opakowania z tworzyw sztucznych /15 01 02/ 12,94 Opakowania z metali /15 01 04/ 1,084 Opakowania ze szkła /15 01 07/ 22,80 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny /20 01 99/ 44,34 Odpady wielogabarytowe /20 03 07/ 6,26 Zakłada się, że przewidywalna ilość odpadów odebranych od mieszkańców z terenu gminy Radzanów w czasie realizacji zamówienia może wzrosnąć o około 10-20%. Należy podkreślić, że powyższe dane mogą się różnić od rzeczywistej ilości odpadów objętych przedmiotem zamówienia, która może być mniejsza bądź większa od w/w ilości i nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 3.14. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę 3.14.1 Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywać bezpośrednio przedmiot zamówienia (tj. operatorzy sprzętu, kierowcy, ładowacze). Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o prace w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 108 z późn. zm.). 3.14.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.14.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.14.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.14.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenia to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze skazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenia z właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.14.4 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.14.1 czynności zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.14.1 czynności. 3.14.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90000000-7
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90500000-2, 90533000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/03/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 521000.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACHWaluta PLN Liczba otrzymanych ofert: 1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM nie Nazwa wykonawcy: Usługi Ekologiczne EKO JAS Krzysztof Janas Email wykonawcy: biuro@eko-jas.com.pl Adres pocztowy: Wolanów Kod pocztowy: 26-625 Miejscowość: Garno ul.Kasztanowa 21 Kraj/woj.: mazowieckie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie Cena wybranej oferty/wartość umowy 738672.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Oferta z najniższą ceną/kosztem 738672.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 738672.00 Waluta: PLN Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom IV.8) Informacje dodatkowe:nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Dudkiewicz Bożena
- Data udostępnienia w BIP: 2019-03-15
- Informacja zaktualizowana przez: Dudkiewicz Bożena
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-01-18 13:43:03
- Liczba odsłon: 369
- Historia dokumentu: