Wersja archiwalna 2021-12-30 11:30:40

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Bukówno-Ratoszyn.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RADZANÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223942
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: BN
1.5.2.) Miejscowość: Radzanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-807
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 48 613 63 62
1.5.8.) Numer faksu: 48 613 63 62 w.28
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@radzanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugradzanow.bip.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Bukówno-Ratoszyn.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf7002b5-694f-11ec-ae77-fe331fedffdc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00337951/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-30 10:58
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014734/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa sieci wodociągowej Bukówno-Ratoszyn.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.
94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.ugradzanow.bip.org.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https;//miniportal.uzp.gov.pl ,
www.ugradzanow.bip.org.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 13.1.
Informacje ogólne:
13.1.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/, ePUAP (Elektroniczna
Skrzynka Podawcza – nazwa – Urząd Gminy Radzanów) https://www.uzp.gov.pl/e-
zamowienia2/miniportal oraz poczty elektronicznej e-mail: biuro@radzanow.pl
13.1.2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem
Prezesa Rady Ministrów z dnia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452) .
13.1.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy:
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
13.1.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
zostały opisane w „Instrukcji użytkowania systemu miniPortal” oraz „Regulaminie ePUAP”.
13.1.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do:
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
13.1.6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń
lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP.
13.1.7. Identyfikator postępowania dla niniejszego postępowania dostępny jest na Liście wszystkich
postępowań na miniPortalu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlaneelektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie
są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Postanowienia dotyczące obowiązku informacyjnego z art.
13 i 14 RODO zawarte są w pkt XXVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BRG.ZP.271.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie
przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zamówienia: „BUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ W MIEJSCOWOŚCI BUKÓWNO –
RATOSZYN GMINA RADZANÓW”
Zadanie obejmuje budowę sieci wodociągowej o łącznej długości około 4996,20 m wraz z
dokumentacją powykonawczą,
Zakres prac szczegółowo określony jest w przedmiarze robót. Obszar, na którym prowadzone
będą prace pokazany jest na załącznikach graficznych – dokumentacja techniczna.
W kwestii zakresu ilościowego inwestycji obowiązują ilości zawarte w przedmiarze robót.
UWAGA: W trakcie przygotowania oferty należy szczególnie starannie przeanalizować
załączniki mapowe określające zakres prac, oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru
robót.
Przedmiot zamówienia szczegółowo określają:
1) Projekt budowlany - Załącznik nr 9 do SWZ.
2) Przedmiar robót – Załącznik nr 10 do SWZ.
3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – Załącznik nr 11 do
SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów
i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 270 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na
podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu
podobnych usług lub robót budowlanych o których mowa w myśl art. 214 ust. 1, pkt 7 Pzp tj.:
tj. w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót
budowlanych, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o wartości nie
większej niż 10% wartości zamówienia podstawowego.
Przedmiotowe zamówienia zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia
podstawowego i będą zgodne z jego przedmiotem, całkowita wartość tych zamówień została
uwzględniona przy obliczeniu jego wartości, a zamówienia będą polegać w szczególności na robotach:
rozbiórkowych, ziemnych, montażowych i odtworzeniowych.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu
o kryteria oceny określone szczegółowo w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiega się wykonawcy, którzy spełniają warunki:
7.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
7.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
7.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlanezobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
7.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) warunek dotyczący posiadania doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wykonał co najmniej dwa zamówienia polegające na budowie sieci wodociągowej o wartości
brutto nie mniejszej niż 300 000,00 zł. każda (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
2) warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje do wykonania zamówienia co najmniej 1 osobą
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych – bez ograniczeń.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy:Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w
oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z
postepowania wskazanych w pkt 6.1 i 6.2 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,
a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – sporządzony według Załącznika nr 4 do SWZ.
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych
wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami (w Konsorcjum), Wykaz, o którym mowa w pkt
8.4.2 SWZ dotyczy robót budowlanych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
8.4.3. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami – sporządzony według Załącznika nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru – sporządzony według Załącznika nr 1 do SWZ.
17.15.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone według Załącznika nr 2 do SWZ.
17.15.3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy
składającego ofertę – jeżeli dotyczy – sporządzone według Załącznika nr 3 do SWZ.
17.15.4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolności lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 17.15.2
SWZ także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postepowaniu w
zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – sporządzone według Załącznika nr
2 do SWZ.
17.15.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlaneoświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy –
sporządzone według Załącznika nr 6 do SWZ.
17.15.6. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest
podpisana przez pełnomocnika – jeżeli dotyczy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie
wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą. Pełnomocnik może być
ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy.
17.15.7. Oświadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiający dokona oceny
skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli
Wykonawca zastrzega takie informacje).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w ust. 8.1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim
każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:
Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W związku z brzmieniem art. 455 ust. 1 pkt 1, pkt 3 i pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:
1) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót,
których skala w sposób znaczący odbiega od średniej wieloletniej określanej przez IMGW w
Warszawie;
2) wystąpienia odmiennych niż w przyjętej dokumentacji projektowej warunków terenowych, w
szczególności: natrafienia na przeszkody podziemne tj.: niezainwentaryzowane urządzenia,
instalacji, obiekty infrastrukturalne, odpady niebezpieczne, niewybuchy i niewypały, znaleziska
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlanepolegające nadzorowi archeologicznemu, których zbadanie wymaga wstrzymania prac decyzją
konserwatora zabytków;
3) wystąpienia odmiennych niż przyjęte w dokumentacji projektowej wyjątkowo trudnych
warunków geologicznych i wodnych,
4) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do
wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej,
5) gdy wstąpi konieczność udzielenia zamówień podobnych, które wstrzymują lub opóźniają
realizację przedmiotu umowy,
6) gdy ujawnią się spory co do własności nieruchomości objętych robotami, które uniemożliwiają
wykonanie robót,
7) gdy wystąpi konieczność wykonania projektu zamiennego na skutek zmiany przepisów prawa.
8) ustawowej zamiany stawki podatku od towarów i usług.
9) w innej niż wymienione sytuacji, na które nie miał wpływu Wykonawca lub Zamawiający oraz
których nie przewidziano w chwili zawarcia umowy, uniemożliwiających wykonanie zadania w
terminie określonym w umowie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety
związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-19 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia,
zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP (Elektronicznej Skrzynki Podawczej –
nazwa – Urząd Gminy Radzanów) i udostępnionego również na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-19 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-18
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00337951/01 z dnia 2021-12-30
2021-12-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Załączniki:

SWZ  wodociąg Ratoszyn_Bukowno (wraz z zał. 1-8)

Przedmiar robót  zał nr 10 .pdf

Projekt budowlany zał nr 9

projekt_zagospodarowania terenu.pdf

rys_01.pdf

rys_02.pdf

rys_03.pdf

rys_04.pdf

Projekt_techniczny_ratoszyn.pdf

rys_05.pdf

rys_06.pdf

rys_07.pdf

zał. nr 11

STWiORB ratoszyn.pdf

 

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1600665]

przewiń do góry