Wersja archiwalna 2023-03-09 12:25:01
Radzanów dn. 20.03.2013 r.
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Radzanów
Radzanów 92a
26 – 807 Radzanów
e-mail: gmina@radzanow.pl
Tel. 48 613 63 62
RSZW.271.1.2013
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Gmina Radzanów w nawiązaniu do zapytania do Specyfikacji IWZ na „Usługi transportowe na wycieczkach szkolnych realizowanych w ramach projektu „Zdobywając wiedzę rozwijamy skrzydła” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2”, na podstawie art. 38 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) udziela odpowiedzi na pytania oferentów.
Pytanie: Dot. § 3 ust. 3 projektu umowy Ostateczny koszt umowy zależeć będzie od liczby rzeczywiście przejechanych kilometrów i ilości osób biorących udział w poszczególnych wycieczkach. Proszę o korektę zapisu. Treść SIWZ i formularz ofertowy przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe z limitem 1300 km niezależnie od długości trasy i liczby osób.
Odpowiedź: Wykonawca słusznie zauważył niespójność w zapisach umowy – wskazany w pytaniu punkt umowy zostanie usunięty.
Pytanie: W jaki sposób rozliczane będą dodatkowe kilometry, jeżeli okaże się, że założona przez Zamawiającego ilość (1300) jest niewystarczająca?
Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje, że liczba km zostanie przekroczona. Jeśli jednak w wyniku nieprzewidzianych okoliczności tak się stanie zamawiający rozliczy dodatkowe km zgodnie ze wzorem: cena za 1300km : 1300 x liczba km przejechanych powyżej 1300.
Pytanie: Dot. § 4 ust. 4 Projektu umowy. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany wyjazd przelewem na rachunek bankowy……. w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania faktury VAT / rachunku, pod warunkiem uzyskania przez Zamawiającego płatności od Instytucji Finansującej za okres, którego dany rachunek / faktura VAT dotyczy.
Proszę o wykreślenie zapisów uzależniających wypłatę wynagrodzenia od płatności od Instytucji Finansującej jako niezgodnych z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz kodeksem cywilnym. Umowa w sprawie zamówienia publicznego jest odpłatną umową zawieraną między zamawiającym a wykonawcą. Wykonawca nie ma żadnego wpływu na fakt i termin płatności przez Instytucję Finansującą, która nie jest stroną umowy o zamówienie publiczne. Uzależnianie zapłaty za usługę od innych, niepewnych zdarzeń, na które wykonawca nie ma wpływu jest sprzeczne z zasadami współżycia społecznego i z mocy prawa nieważne. Równie dobrze Zamawiający może uzależniać wypłatę wynagrodzenia od dobrej pogody, trafienia „szóstki” w Lotto czy innych mniej lub bardziej poważnych okoliczności. Co więcej, w większości przypadków brak płatności przez instytucje zarządzające spowodowany jest uchybieniami proceduralnymi ze strony zamawiających, więc tym bardziej brak jest podstaw do obciążania ich konsekwencjami wykonawców.
Odpowiedź: Zamawiający oświadcza, że zapis w § 4 ust. 4 Projektu umowy „pod warunkiem uzyskania przez Zamawiającego płatności od Instytucji Finansującej za okres, którego dany rachunek / faktura VAT dotyczy” znalazł się tam omyłkowo i zostanie wykreślony z treści umowy.
Pytanie: Czy zamawiający pokrywa koszty, zakwaterowania i wyżywienia kierowcy bądź kierowców, czy leży to po stronie wykonawcy?
Odpowiedź: Odpowiadając na powyższe pytanie informujemy, że zamawiający nie pokrywa kosztów, zakwaterowania i wyżywienia kierowcy bądź kierowców - leży to po stronie wykonawcy.
Z poważaniem
Wójt Gminy – Sławomir Kruśliński
(podpis kierownika Zamawiającego)
Zał. nr 7 do SIWZ tj .aktualny projekt umowy.docx
Radzanów: Usługi transportowe na
wycieczkach szkolnych realizowanych w ramach projektu -Zdobywając wiedzę
rozwijamy skrzydła- realizowanego w ramach Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2
Numer ogłoszenia: 101062 - 2013; data zamieszczenia: 13.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Radzanowie , Radzanów, 26-807 Radzanów, woj. mazowieckie, tel. 048 6136362, faks 048 6136362 wew. 28.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzanow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi transportowe na wycieczkach szkolnych realizowanych w ramach projektu -Zdobywając wiedzę rozwijamy skrzydła- realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług transportowych podczas następujących wycieczek szkolnych: Wycieczki dla uczniów gimnazjum w Rogolinie 1.Wycieczka do Warszawy Termin realizacji zamówienia:27.06.2013r. Miejsce wykonania obejmuje trasę docelową i powrotną: Rogolin - Warszawa - Rogolin Ilość km podczas wycieczki: 220 Termin / godzina wyjazdu: 27.06.2013r./ godz. 7.20 Termin / godzina przyjazdu: 27.06.2013r./ ok. godz. 17.00 Ilość autokarów - 1 przystosowany do przewozu 35 uczestników wyjazdu 2.Wycieczka do Szklarskiej Poręby - Karkonosze, Praga, Drezno Termin realizacji zamówienia: od 15.07.2013 r. do 19.07.2013 r. 5 dni Miejsce wykonania obejmuje trasę docelową i powrotną: Radzanów - Wrocław - Szklarska Poręba - Radzanów oraz trasę dot. realizacji programu wycieczki. Trasa: Radzanów - Szklarska Poręba - Radzanów - 1000 km Trasa: Szklarska Poręba - Praga - Szklarska Poręba - 300km Trasa: Szklarska Poręba - Drezno - Szklarska Poręba - 400km Jazdy lokalne - 100km Ilość km podczas wycieczki - 1800. Termin / godzina wyjazdu: 15.07.2013 r./ godz. 05:00 Termin / godzina powrotu: 19.07.2013 r. / ok. godz. 23.00 Ilość autokarów: 1 przystosowany do przewozu 26 uczestników wyjazdu. Wycieczka dla uczniów ze szkoły podstawowej w Bukównie 3.Wycieczka w Góry Świętokrzyskie Termin realizacji zamówienia: od 04.07.2013 r. do 08.07.2013 r. 5 dni Miejsce wykonania obejmuje trasę docelową i powrotną: Bukówno - Bodzentyn - Bukówno oraz trasę dot. realizacji programu wycieczki. Trasa: Bukówno - Bałtów - Opatów - Ujazd - Bodzentyn - 250km Trasa: Bodzentyn - Jędrzejów - Tokarnia - Chęciny - Jaskinia Raj - Bodzentyn - 180km Trasa: Bodzentyn - Nowa Słupia - Huta Szklana - Św. Katarzyna - Bodzentyn - 70km Trasa: Bodzentyn - Kałków - Sandomierz - Bodzentyn - 200km Trasa: Bodzentyn - Kielce - Zagnańsk - Bukówno - 200km Jazda lokalna - po Sandomierzu i Kielcach - 100 km Ilość km podczas wycieczki - 1000. Termin / godzina wyjazdu: 04.07.2013 r./ godz. 07:00 Termin / godzina powrotu: 08.07.2013 r. / ok. godz. 20.00 Ilość autokarów: 1 przystosowany do przewozu 29 uczestników wyjazdu. Wycieczka dla uczniów ze szkół podstawowych w Rogolinie i Czarnocinie 4.Wycieczka do Augustowa Termin realizacji zamówienia: od 10.06.2013 r. do 14.06.2013 r. 5 dni Miejsce wykonania obejmuje trasę docelową i powrotną: Rogolin - Czarnocin - Augustów - Czarnocin - Rogolin oraz trasę dot. realizacji programu wycieczki - 1500km. Trasa: Augustów - Wilno - Augustów - 1000km Jazdy lokalne po Suwalszczyźnie - 675km Ilość km podczas wycieczki - 3175km. Termin / godzina wyjazdu: 10.06.2013 r./ godz. 05:00 Termin / godzina powrotu: 14.06.2013 r. / ok. godz. 23.00 Ilość autokarów: 2 przystosowane do przewozu 64 uczestników wyjazdu. Podczas wyjazdu do Wilna wykonawca powinien zapewnić 2 dodatkowych kierowców. Transport winien odbywać się środkiem transportu - autokarem, klasy wycieczkowej, klimatyzowanym, wyposażonym w TV/DVD sprawnym technicznie, posiadającym niezbędne badania techniczne, dostosowanym do przewozu grup zorganizowanych zapewniającym bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. Przewóz dzieci winien odbywać się wyłącznie pojazdami spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005, Nr 108,poz.908 z późn. zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2007, Nr 125, poz. 874 z późn. zm.), a ich stan techniczny winien spełniać określone wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32 poz.262 z późn. zm). W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewnia zastępczy środek transportu, spełniający warunki, o których mowa wyżej, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych. Zaoferowana cena powinna obejmować koszt dojazdu Wykonawcy do miejsca zbiórki uczestników wycieczki oraz wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego i terminowego wykonania zamówienia, w tym opłaty parkingowe obejmujące całe trasy wycieczek, a także koszty elektronicznego systemu opłat via TOLL jak również koszty związane z wyjazdami poza granice Polski: Litwa, Czechy, Niemcy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zwiększenia wielkości zamówienia.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.07.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia PKT III SIWZ, a także Wykonawcy, którzy posiadają:uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć: wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat (załącznik nr 2 SIWZ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich daty i miejsca. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykonał 5 usług związanych z transportem grup zorganizowanych powyżej 25 osób. Wyżej wymienione usługi muszą być potwierdzone dokumentami (referencjami, opiniami) Zamawiających, iż usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje minimum 2 autobusami zapewniającymi przewóz wymaganej ilości uczniów na każdej wycieczce, posiadającymi wystarczającą ilość miejsc oraz posiadającymi aktualne badania techniczne, a ich stan nie budzi zastrzeżeń, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 ze zm.) (załącznik nr 3 SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, że dysponuje minimum 4 osobami posiadającymi co najmniej 3 letnie doświadczenie w przewożeniu osób, ważne prawo jazdy kat. D i ważne świadectwo kwalifikacji (załącznik nr 4 SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, ze posiada polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W celu potwierdzenia spełniania warunku nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - dotyczy podmiotów krajowych i zagranicznych - należy przedłożyć: oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 5 SIWZ), Oświadczenie, iż przed przystąpieniem do przetargu osoba zapoznała się z warunkami realizacji zadania określonymi w SIWZ i formularzu umowy oraz, że uwzględniła je w ofercie i przyjmuje je bez zastrzeżeń (załącznik nr 6 SIWZ). Zaparafowany projekt umowy (załącznik nr 7 SIWZ). Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy PZP (załącznik nr 8 SIWZ) Inne dokumenty wymagane od Wykonawców (nie wymienione w ust. 3.1 - 3.6 SIWZ):Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej -stanowiąca (załącznik nr 9 SIWZ)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie treści złożonych oświadczeń i dokumentów, według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA Nie spełnienie chociażby jednego warunku postawionego w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących przypadkach: jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,jeżeli zajdzie koniczność przedłużenia okresu realizacji projektu, stosownie do zmian harmonogramu rzeczowo - finansowego. Termin realizacji umowy wydłużą się o okres wydłużenia realizacji projektu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugradzanow.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Radzanów, 26 - 807 Radzanów 92.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Radzanów, 26 - 807 Radzanów 92 sekretariat(pokój nr 17).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
SIWZ pobierz.docInformacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Dudkiewicz Bożena
- Data udostępnienia w BIP: 2023-03-09
- Informacja zaktualizowana przez: Dudkiewicz Bożena
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-03-09 12:25:01
- Liczba odsłon: 782
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: