Załącznik do Zarządzenia
Wójta Gminy Radzanów Nr 70/2015
z dnia 22 grudnia 2015 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W RADZANOWIE
§ 1
Regulamin niniejszy określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Radzanów.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Radzanów,
-
Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Radzanów,
-
Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Radzanów,
-
Stanowisku pracy – rozumie się przez to samodzielne stanowisko pracy w Urzędzie
Gminy w Radzanowie
-
Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Radzanów
§ 3
-
Kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych jest Wójt.
-
Wójt kieruje pracą Urzędu i wykonuje zadania przy pomocy pracowników Urzędu Gminy.
-
W czasie nieobecności Wójta urzędem kieruje Sekretarz Gminy.
§ 4
Siedzibą Urzędu Gminy jest Radzanów.
§ 5
1. Urząd jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, stanowiącą aparat pracy administracji samorządowej, w której zespół zatrudnionych pracowników umożliwia praktyczne funkcjonowanie organu wykonawczego Gminy i realizację przypisanych Wójtowi zadań i kompetencji.
2. Urząd jako jednostka organizacyjna Gminy funkcjonuje na zasadach jednostki budżetowej w rozumieniu ustawy z o finansach publicznych i realizuje zadania:
1) własne gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym,
2) zlecone Gminie ustawami do realizacji, z zakresu działania organów administracji rządowej,
3) powierzone Gminie na podstawie porozumień zawartych z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego
§ 6
WEWNĘTRZNA STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU
Urząd posiada strukturę stanowiskową zapisaną w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska pracy:
1. Stanowiska kierownicze
-
Wójt Gminy – Kierownik Urzędu;
-
Sekretarz Gminy;
-
Skarbnik Gminy;
-
Kierownik USC /Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych/ochrony danych osobowych
2. Referat finansowy:
-
Kierownik referatu - Skarbnik Gminy ;
-
Stanowisko ds. księgowości budżetowej ;
-
Stanowisko ds. księgowości budżetowej ;
-
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat;
-
Stanowisko ds. kasowych i księgowości podatkowej;
-
Stanowisko ds. płacowych;
-
Stanowisko ds. księgowości i rozliczeń VAT
3. Samodzielne stanowiska pracy:
-
Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy, gospodarki gruntami i wymiaru opłaty za odbiór odpadów;
-
Stanowisko ds. obsługi sekretariatu, rozliczeń OSP, archiwum zakładowego;
-
Stanowisko ds. kadrowych oraz obsługi dotacji dla pracodawców ;
-
Stanowisko ds. dróg, zagospodarowania przestrzennego, inwestycji i działalności gospodarczej ;
-
Stanowisko ds. ochrony zwierząt, rolnictwa i ochrony środowiska ;
-
Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i spraw obronnych ;
-
Stanowisko ds. pomocy materialnej dla uczniów oraz rozwoju i promocji gminy/ Zastępca Kierownika USC;
4. Referat gospodarki komunalnej:
Kierownik referatu
-
Sprzątaczka ;
-
Palacz c.o. - konserwator;
-
Pracownik gospodarczy ;
-
kierowca - operator, konserwator oczyszczalni ścieków
-
Pracownicy fizyczni: w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych, stażyści.
§ 7
WÓJT GMINY - KIEROWNIK URZĘDU
Urzędem kieruje
Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed
Wójtem za realizację swoich zadań.
Do zakresu
działania i kompetencji Wójta należy wykonywanie zadań gminy określonych
przepisami prawa.
§ 8
Do wyłącznych kompetencji Wójta
należy:
-
Kierowanie bieżącymi sprawami gminy.
-
Prowadzenie gospodarki finansowej gminy;.
-
Wójtowi przysługuje wyłączne prawo:
-
zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków – w ramach uprawnień udzielonych przez Radę Gminy,
-
emitowanie papierów wartościowych – w ramach uprawnień udzielonych przez Radę Gminy,
-
dokonywanie wydatków budżetowych,
-
zgłaszanie propozycji zmian w budżecie gminy,
-
dysponowanie rezerwami budżetu gminy,
-
blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych ustawą
-
Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej zgodnie z art. 39 ustawy o samorządzie gminnym.
-
Składanie jednoosobowych oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy.
-
Przedkładanie projektów uchwał Radzie Gminy w tym projektu uchwały budżetowej.
-
Określanie sposobu wykonywania uchwał Rady Gminy.
-
Przedkładanie radzie gminy projektu budżetu wraz z informacja o stanie mienia komunalnego w ustawowym terminie i przesłanie projektu do regionalnej izby obrachunkowej celem zaopiniowania.
-
Ogłaszanie uchwał Rady Gminy w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał dla wojewody i regionalnej izby obrachunkowej.
-
Składanie Radzie Gminy sprawozdań z realizacji wykonywanych uchwał Rady Gminy.
-
Reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej.
-
Gospodarowanie mieniem komunalnym.
-
Ustalanie regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy urzędu.
-
Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
-
Załatwianie wniosków posłów i senatorów.
-
Gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami urzędu.
-
Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy.
-
Koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i przedsiębiorstw komunalnych.
-
Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.
-
Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa i uchwałami Rady Gminy.
-
Upoważnianie pracowników Urzędu do podejmowania decyzji w imieniu Wójta.
-
Wójt jest szefem obrony cywilnej gminy i w przypadkach zagrożenia Państwa lub ogłoszenia stanu klęski żywiołowej działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
-
Realizowanie zadania wynikające ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej i przepisów wykonawczych do ustawy , a w szczególności Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin.
-
Kierowanie i koordynowanie przygotowania, a także realizacja zadania obronne, nadzorowanie pracowników realizujących zadania z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
-
Realizowanie zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.
-
Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
-
Organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof.
§ 9
Sekretarz GMINy
Do
zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
-
Zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
-
Organizacja pracy urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy.
-
Opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego i zakresów czynności poszczególnych referatów i stanowisk, zakresu kompetencji kierowników oraz kontrola tych postanowień.
-
Nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.
-
Organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy.
-
Nadzorowanie przestrzegania zasad rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli i przestrzegania przepisów k.p.a..
-
Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników urzędu
-
Zapewnianie obsługi prawnej urzędu.
-
Wydawanie wszelkich wymaganych poświadczeń urzędowych.
-
Udzielanie urlopów, zwolnień, delegowanie, wnioskowanie do Wójta Gminy o przyznanie nagrody lub zdyscyplinowanie pracowników, nadzór nad terminowym wykorzystywaniem urlopów wypoczynkowych.
-
Potwierdzanie dokumentów za zgodność z oryginałem.
-
Nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Prowadzenie sprawy związanych z przyznawaniem odznaczeń państwowych, odznak resortowych i wyróżnień.
-
Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku gminy.
-
Nadzór nad prowadzeniem dokumentacji w związku z zatrudnianiem pracowników w formie umowy zlecenie i umowy o dzieło.
-
Wykonywanie czynności kontrolnych w ramach systemu kontroli zarządczej .
-
Sekretarz gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania urzędu oraz realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi.
-
Wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w granicach upoważnień udzielonych przez Wójta.
-
Nadzór nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych:
-
Publicznego Gimnazjum w Rogolinie;
-
Publicznej Szkoły Podstawowej w Rogolinie;
-
Publicznej Szkoły Podstawowej w Bukównie;
-
Publicznej Szkoły Podstawowej w Czarnocinie;
-
Gminnej Biblioteki Publicznej w Radzanowie;
-
Samodzielnego Publicznego ZOZ w Radzanowie;
20. Prowadzenie spraw związanych z powoływaniem, zaszeregowaniem, awansowaniem i odwoływaniem dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych w tym organizacja konkursów.
21.
Wykonywanie
zadań z zakresu oświaty, a w szczególności:
-
sprawowanie nadzoru i koordynowanie działalności szkół na terenie gminy;
-
sporządzanie sprawozdań dot. oświaty na poziomie gminy;
-
nadzór i koordynowanie projektów organizacji pracy szkoły;
-
przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta Gminy dotyczących oświaty na terenie gminy;
22.Prowadzenie następujących rejestrów :
- rejestr instytucji kultury;
- rejestr
niepublicznych placówek oświatowych;
23. Zastępowanie Wójta Gminy w czasie jego
nieobecności.
24. Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
§ 10
Kieronik Urzędu Stanu Cywilnego
Do zadań pracownika na stanowisku
Kierownik Urzędu stanu Cywilnego należy
w
szczególności:
I. Zadania Kierownika Urzędu
Stanu Cywilnego:
-
Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
-
Przyjmowanie oświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
-
Przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, imienia dziecka, powrocie do poprzedniego nazwiska małżonka rozwiedzionego, uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
-
Przyjmowanie oświadczeń o wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego.
-
Przyjmowanie oświadczeń o ustanowieniu pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne.
-
Wydawanie zaświadczeń do związków wyznaniowych w celu zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami prawnymi.
-
Współpraca ze związkami wyznaniowymi w celu rejestracji małżeństwa wynikającego z porozumienia konkordatowego.
-
Rejestracja stanu cywilnego poprzez sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów.
-
Prowadzenie skorowidzów do aktów stanu cywilnego.
-
Wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów stanu cywilnego.
-
Wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego.
-
Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa bez miesięcznego terminu wyczekiwania.
-
Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywatela polskiego za granicą.
-
Odtwarzanie i ustalanie treści aktów stanu cywilnego.
-
Transkrypcja aktu sporządzonego za granicą.
-
Powiadomienie sadów opiekuńczych o zdarzeniach uzasadniających wszczęcie postępowania z urzędu.
-
Ustanowienie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie.
-
Prowadzenie spraw z placówkami konsularnymi w zakresie aktów stanu cywilnego.
-
Przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg stanu cywilnego, skorowidzów do ksiąg oraz akt zbiorowych.
-
Przekazywanie ksiąg 100-letnich do Archiwum Państwowego.
-
Upowszechnianie i rozwijanie świeckiej obrzędowości w sprawach urodzeń, uzyskiwania pełnoletniości, zawarcia związku małżeńskiego i długoletniego pożycia małżeńskiego.
-
Prowadzenie statystyki, wykonywanie miesięcznej sprawozdawczości z ruchu naturalnego ludności.
-
Realizowanie zadań wynikających z ustawy o zmianie imienia i nazwiska – wydawanie decyzji o wyrażeniu zgody na zmianę imienia lub nazwiska bądź o odmowie wyrażenia zgody na zmianę imienia lub nazwiska.
-
Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.
-
Sprawy ewidencji ludności w tym zwłaszcza:
-
prowadzenie ewidencji ludności;
-
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowań lub wymeldowań;
-
przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały, czasowy do 3-mcy i powyżej 3- miesięcy i prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
-
prowadzenie ewidencji pobytu czasowego cudzoziemców;
-
prowadzenie spraw związanych z systemem PESEL;
-
prowadzenie elektronicznego systemu ewidencji ludności;
-
sporządzanie list i zestawień ludności zgodnie z potrzebami;
-
udzielanie informacji adresowych zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych;
-
przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania;
-
prowadzenie i aktualizowanie rejestru wyborców;
-
sporządzanie spisu wyborcó
Sprawy dowodów osobistych, w szczególności:
-
przyjmowanie i opracowywanie wniosków o wydanie dokumentów tożsamości;
-
Wydawanie dokumentów tożsamości;
-
Przyjmowanie zgłoszeń o utracie dokumentów tożsamości i wydawanie stosownych zaświadczeń;
-
Prowadzenie i aktualizacja rejestrów wydanych i utraconych dokumentów tożsamości;
-
Prowadzenie rozliczeń formularzy z systemu wydawania dowodów osobistych;
-
Wprowadzanie danych z opracowywania dokumentów tożsamości do systemu ewidencji ludności;
Sprawy związane z powszechnym obowiązkiem
obrony, w szczególności:
-
prowadzenie rejestru przedpoborowych z terenu gminy;
-
wzywanie przedpoborowych do stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
-
zatwierdzanie wykazu przedpoborowych z terenu gminy;
-
prowadzenie postępowania wyjaśniającego w stosunku do przedpoborowych, którzy nie zgłosili się do kwalifikacji wojskowej;
-
sporządzanie i terminowe przekazywanie właściwym instytucjom sprawozdań z zakresu spraw prowadzonych na stanowisku pracy;
II. Do zadań Pełnomocnika
ds.
Ochrony Informacji Niejawnych należy:
-
Zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego.
-
Zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne.
-
Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka.
-
Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
-
Prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych .
-
Prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających.
-
Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie: imię i nazwisko, numer PESEL, imię ojca, datę i miejsce urodzenia, adres miejsca zamieszkania lub pobytu, określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer.
-
Przekazywanie odpowiednio ABW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 7..
-
W przypadku stwierdzenia naruszenia w jednostce organizacyjnej przepisów o ochronie informacji niejawnych pełnomocnik ochrony zawiadamia o tym kierownika jednostki organizacyjnej i podejmuje niezwłocznie działania zmierzające do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków.
-
W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub wyższej pełnomocnik ochrony zawiadamia niezwłocznie również odpowiednio ABW.
-
Opracowywanie i uaktualnianie (wymagające akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej) następujących dokumentów:
1) plan ochrony informacji
niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu
nadzwyczajnego;
2) sposób i tryb
przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” w podległych komórkach
organizacyjnych;
3) dokumentację określającą
poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych
lub ich utratą (w jednostce organizacyjnej, w której są przetwarzane informacje
niejawne o klauzuli „poufne” lub wyższej);
4) instrukcję dotyczącą
sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w
podległych komórkach organizacyjnych oraz zakres i warunki stosowania środków
bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony;
-
Zapewnianie ochrony systemów teleinformatycznych funkcjonujących w jednostce organizacyjnej (z wyłączeniem organizacyjnych, technicznych, programowych i eksploatacyjnych aspektów ochrony kryptograficznej).
-
Opracowywanie dokumentacji bezpieczeństwa teleinformatycznego dla systemu teleinformatycznego przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone".
-
Prowadzenie ewidencji środków ochrony elektromagnetycznej – jeśli dotyczy , która powinna zawierać co najmniej: nazwę i numer seryjny środka ochrony elektromagnetycznej; numer wydanego certyfikatu; Techniczny Poziom Zabezpieczenia Urządzenia; termin ważności wydanego certyfikatu.
-
Prowadzenie procesu szacowania ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych.
III. Do zadań w zakresie ochrony
danych osobowych :
-
Zapewnia przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, a w szczególności
-
sprawdza zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania;
-
opracowuje i aktualizuje dokumentację tj. polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym,
-
Zapoznaje osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
-
Nadzoruje rejestrację zbiorów danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych.
-
Prowadzi jawny rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych, zawierającego nazwę zbioru oraz inne informacje identyfikujące zbiór.
-
Prowadzi ewidencję osób upoważnionych do przetwarzanie zbiorów danych osobowych.
§ 11
Skarbnik Gminy – KIEROWNIK REFERATU FINANSOWEGO
Skarbnik Gminy jest głównym księgowym budżetu gminy i kierownikiem referatu finansowego.
Do zadań Skarbnika Gminy należy:
-
Kieruje referatem finansowym.
-
Opracowuje projekt budżetu oraz projekt wieloletniej prognozy finansowej.
-
Opracowuje projekty uchwał i zarządzeń w sprawach zmian w budżecie gminy.
-
Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej.
-
Sporządza łączne, zbiorcze sprawozdania cyfrowe i opisowe z wykonania budżetu oraz finansowe jednostek.
-
Sporządza sprawozdanie ze środków trwałych.
-
Kontrasygnuje czynności prawne powodujące powstanie zobowiązań finansowych.
-
Nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań finansowych przez jednostki organizacyjne gminy.
-
Dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Wójta o stanie budżetu.
10 Zgodnie z art. 53 ustawy o finansach publicznych upoważniam Skarbnika Gminy do realizacji następujących zadań:
1. Wykonuje określone przepisami prawa obowiązki w zakresie rachunkowości.
2. Nadzoruje prowadzenie rachunkowości.
3. Dokonuje kontroli finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych.
4.Wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi.
5. Dokonuje wstępnej kontroli: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
§ 12
Stanowisko ds. Księgowości budżetowej
Do zadań pracownika na stanowisku ds. księgowości budżetowej należy w szczególności:
-
Kompletowanie i wpinanie do teczek dokumentów księgowych odrębnie do każdego rachunku bankowego.
2. Opracowywanie w/w dokumentów do wypłaty wg właściwych podziałek klasyfikacji budżetowej.
3. Terminowa realizacja faktur i rachunków.
4. Sprawdzanie raportów kasowych w momencie otrzymania raportu.
5. Dekretowanie bieżące dokumentów księgowych analitycznie i syntetycznie jednostki i budżetu.
6.Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych .
7. Naliczanie roczne umorzeń i amortyzacji.
8.Rozliczanie bieżące zakupów ewidencjonowanych na kontach 310 i 330.
9. Rozliczanie pobranych zaliczek i czuwanie nad terminowym jej rozliczeniu.
-
Sprawdzanie dokumentów źródłowych pod względem formalnym i rachunkowym.
-
Terminowe dokonywanie spłat rat i należnych odsetek od kredytów i pożyczek.
-
Terminowe dokonywanie przelewów dochodów Skarbu Państwa.
-
Sporządzanie sprawozdania z dochodów Skarbu Państwa – Rb 27ZZ.
-
Prowadzenie bieżące ksiąg inwentarzowych środków trwałych i przedmiotów nietrwałych
i uzgadnianie ich z syntetyką.
-
Naliczanie i wystawianie polecenia księgowania do zaangażowania wydatków.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. sporządzania list płac i rozliczeń ubezpieczeniowy
i skarbowych podczas nieobecności pracownika.
-
Zastępstwo Skarbnika w czasie jego nieobecności.
-
Inne zadania zlecone przez Wójta Gminy lub Skarbnika Gminy.
§ 13
Stanowisko ds. Księgowości BUDŻETOWEJ
Do zadań pracownika na stanowisku ds. księgowości budżetowej należy w szczególności:
-
Księgowanie bieżące na kontach syntetycznych i analitycznych, sporządzanie zestawień obrotów i sald w programie księgowym FIKS.
-
Uzgadnianie wyciągów bankowych, raportów kasowych z saldami wynikającymi z ewidencji księgowej na kontach rachunków bankowych, kasy i kont rozrachunkowych.
-
Przekazywanie akt do archiwum zakładowego zgodnie z wymogami archiwum.
-
Rozliczanie wyników inwentaryzacji.
-
Nadawanie kolejnych numerów dokumentom księgowym.
-
Przeprowadzanie inwentaryzacji rocznej poprzez weryfikację sald i potwierdzenie sald.
-
Analiza i kontrola nad realizacją planów finansowych jednostek.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. księgowości budżetowej podczas nieobecności pracownika.
-
Inne zadania zlecone przez Wójta Gminy lub Skarbnika Gminy.
§ 14
Stanowisko do spraw wymiaru podatków i opłat
Do zadań pracownika na stanowisku ds. wymiaru podatków i opłat należy w szczególności:
-
Wymiar podatków i opłat: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych, od psów, za wywóz nieczystości stałych, innych wynikających z przepisów prawa, oraz dokonywanie kontroli w tym zakresie.
-
Przyjmowanie deklaracji podatkowych oraz zbieranie innych informacji, materiałów i danych mających znaczenie przy wymiarze i poborze podatków.
-
Sporządzanie protokołów w sprawie opisu warunków gospodarczych gospodarstwa rolnego do celów umorzeniowych.
-
Przygotowywanie projektów decyzji od zobowiązań pieniężnych i opłat w zakresie umarzania zaległości.
-
Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców w formie ulg i zwolnień podatkowych oraz umarzania należnych od przedsiębiorców świadczeń pieniężnych stanowiących środki publiczne oraz sporządzanie sprawozdań.
-
Stosowanie ulg ustawowych do zobowiązań podatkowych.
-
Aktualizacja rejestru rolnego dla celów Urzędu statystycznego oraz wykazu rolników do Izb Rolniczych.
-
Prowadzenie kartotek podatnika i bieżąca ich aktualizacja.
-
Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady wprowadzających stawki podatków i opłat lokalnych.
-
Sporządzanie listy wypłat wynagrodzenia prowizyjnego sołtysów i innych należności.
-
Prowadzenie postępowania dotyczącego zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w tym:
-
przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego,
-
obliczanie należnego zwrotu podatku akcyzowego,
-
przygotowanie projektu decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego,
-
sporządzanie list do zwrotu podatku akcyzowego,
-
sporządzanie wniosku o dotację o zwrot podatku akcyzowego,
-
rozliczenie dotacji o zwrot podatku akcyzowego,
-
Orzecznictwo w I instancji w zakresie wymiaru i poboru należności określonych w pkt 1.
-
Wydawanie zaświadczeń w sprawach związanych z wykonywanymi czynnościami.
-
Współdziałanie z innymi jednostkami niepodporządkowanymi.
-
Rozliczanie inkasenta opłaty targowej.
-
Sporządzanie sprawozdań Rb 27S w zakresie:
-
skutków obniżenia górnych stawek podatków i opłat,
-
skutków udzielonych ulg i zwolnień,
-
umorzenia zaległości podatkowych,
-
Zastępstwo na stanowisku ds. kasowych i księgowości podatkowej podczas nieobecności pracownika.
-
Inne zadania zlecone przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.
§ 15
stanowisko do spraw kasowych i księgowości podatkowej
Do zadań pracownika na stanowisku ds. księgowości podatkowej należy w szczególności:
1.Prowadzenie rachunkowości pobieranych podatków, opłat i innych zobowiązań pieniężnych.
2. Uzgadnianie ewidencji analitycznej z syntetyczną nie rzadziej niż na koniec każdego miesiąca.
3. Prowadzenie urządzeń ewidencyjnych.
4. Prowadzenie bieżącej analizy okresowej realizacji wpływów z tytułu podatków i opłat, czuwanie nad ich rytmicznym wpływem oraz podejmowanie działań zmierzających do pełnej realizacji planowanych dochodów.
5. Prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie należności z tytułu podatków i opłat.
6. Występowanie o wpis hipoteki przymusowej oraz egzekucję z nieruchomości.
7. Ewidencja i windykacja należności z tytułu opłat adiacenckich.
8. Organizowanie poboru w formie inkasa podatków, opłat i innych zobowiązań pieniężnych.
9. Rozliczanie inkasentów z zobowiązań pieniężnych i opłat lokalnych.
10. Przygotowanie projektów decyzji od zobowiązań pieniężnych i opłat w zakresie:
-
odraczania terminu płatności,
-
rozkładania na raty.
11. Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców w formie odraczania i rozkładania na raty należnych od przedsiębiorców świadczeń pieniężnych stanowiących środki publiczne.
12. Sporządzanie sprawozdań Rb-27S z wykonania zobowiązań pieniężnych i opłat w zakresie:
-
należności,
-
potrąceń,
-
dochodów wykonanych,
-
dochodów otrzymanych,
-
salda końcowego (należności i nadpłaty),
-
skutki rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności.
13. Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych.
14. Wyliczanie kwoty składek należnej Izbie Rolniczej po każdej racie podatku rolnego.
15. Zastępstwo na stanowisku ds. wymiaru podatków i opłat podczas nieobecności pracownika.
-
Prowadzenie kasy zgodnie z przepisami obrotu pieniężnego i zakładowej instrukcji kasowej.
17. Podejmowanie i odprowadzanie gotówki do banku.
18. Przyjmowanie dochodów do kasy i odprowadzanie do banku.
19. Sporządzanie raportów kasowych oraz przekazywanie bieżące wraz z dokumentami źródłowymi do pracownika ds. księgowości budżetowej.
20. Uzgadnianie obrotów i sald gotówki w kasie z ewidencją syntetyczną konta 101.
21. Prowadzenie na bieżąco rejestrów wykorzystanych czeków, przyjętych depozytów, nie podjętych wynagrodzeń, druków ścisłego zarachowania.
22. Inne zadania zlecone przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.
§ 16
stanowisko do spraw płacowych
Do zadań pracownika na stanowisku ds. płacowych należy w szczególności:
-
Kompletowanie, przyjmowanie dokumentów źródłowych potrzebnych do wyliczenia list
płac.
-
Prawidłowe sporządzanie wynagrodzeń i innych należności pieniężnych wynikających
ze stosunku pracy oraz umów zlecenia.
3. Naliczanie i terminowe przekazywanie składek na ubezpieczenia społeczne pracodawcy i składek na PFRON.
4. Dokonywanie i terminowe przekazywanie potrąceń prawidłowych składek na ubezpieczenia społeczne pracownika i podatku dochodowego od osób fizycznych.
5. Terminowe sporządzanie z w/w potrąceń i naliczeń deklaracji do Urzędu Skarbowego, ZUS i PFRON.
6. Dokonywanie i terminowe przekazywanie innych potrąceń wynikających z innych dokumentów.
7. Kompletowanie wniosków o zasiłki macierzyńskie i opiekuńcze oraz ustalanie i naliczanie ich wielkości.
- Rozliczanie i wypłacanie zwolnień lekarskich.
-
Prowadzenie dla każdego pracownika karty wynagrodzeń, sporządzanie PIT–11, PIT-40, PIT 8B za rok kalendarzowy zgodnie z przepisami prawa.
-
Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i zarobkach.
-
Wydawanie zaświadczeń do ZUS dla pracowników Urzędu Gminy.
-
Sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczenia społecznego, dokumentów wyrejestrowujących, sporządzanie raportów miesięcznych dla ubezpieczonego i dla ZUS oraz ich weryfikacja.
-
Rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych.
-
Sporządzanie planów finansowych wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń Urzędu Gminy.
-
W miarę potrzeb referatu wyliczanie potrzebnych środków na wynagrodzenia w trakcie roku.
-
Wyliczenie dodatkowego wynagrodzenia rocznego na koniec roku i pochodnych oraz sporządzenie noty księgowej tego naliczenia na poszczególne rozdziały, paragrafy klasyfikacji budżetowej i na poszczególne jednostki organizacyjne.
-
Sporządzanie przelewów od rachunków i faktur.
-
Sporządzanie i przekazywanie do Biura Pracy wniosków o refundację wydatków poniesionych na wypłatę wynagrodzeń z pochodnymi z tytułu robót publicznych i interwencyjnych, oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
-
Sporządzanie sprawozdań z funduszu płac dla celów GUS.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. księgowości podczas nieobecności pracownika.
-
Inne zadania zlecone przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.
§ 17
STANOWISKO DS. KSIĘGOWYCH I ROZLICZEŃ VAT
Do zadań pracownika na stanowisku inspektor ds. księgowych i rozliczeń VAT należy w szczególności
-
Prowadzenie rejestru odbiorców wody i ścieków.
-
Wystawianie faktur Vat dla kontrahentów, najemców, dzierżawców, odbiorców za wodę i ścieki.
-
Wystawianie not korygujących .
-
Pobór i egzekucja należności pieniężnych ( z dzierżaw, najmu, opłat na rzecz gminy tj. za wodę i odprowadzanie ścieków).
-
Przekazywanie faktur za wodę i ścieki pracownikowi, który odczytuje stan liczników.
-
Rozliczanie z pobranych faktur pracownika dostarczającego faktury odbiorcą.
-
Wyliczanie oraz wystawianie dowodów wpłat za pobór wody z wodociągu lub zrzut ścieków do oczyszczalni ścieków.
-
Prowadzenie ewidencji należności z tytułu czynszów za lokale mieszkalne, monitorowanie wpłat, bieżące występowanie z wezwaniami do zapłaty.
-
Rozliczanie i obciążanie najemców za zużytą energię elektryczną wg wskazań licznika – refakturowanie.
-
Wyliczanie stawek taryf za wodę i ścieki i przedkładanie je Wójtowi Gminy w ustalonym terminie.
-
Wystawianie wpłat do banku lub do kasy urzędu za wodę, ścieki, najem lokali.
-
Prowadzenie ewidencji podatku Vat dla Gminy Radzanów.
-
Sporządzanie deklaracji Vat.
-
Prowadzenie rozliczeń podatku Vat z Urzędem Skarbowym.
-
Przygotowywanie informacji rocznej do Urzędu Marszałkowskiego w zakresie korzystania ze środowiska (dot. wody i ścieków) i wyliczenie opłaty środowiskowej.
§ 18
STANOWISKO DS. OBSŁUGI RADY GMINY, GOSPODARKI GRUNTAMI I WYMIARU OPŁATY ZA ODBIÓR ODPADÓW
Do zadań pracownika na stanowisku ds. obsługi rady gminy, gospodarki gruntami i wymiaru opłaty za odbiór odpadów należy w szczególności:
- Zadania w zakresie gospodarki gruntami :
-
Sprzedawanie, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, dzierżawę lub najem grunty gminne osobom fizycznym.
-
Przejmowanie od Skarbu Państwa z wzajemnością na własność w wieczyste użytkowanie i użytkowanie grunty.
-
Przekazywanie odpłatne w zarząd grunty gminne komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej.
-
Użyczanie na krótki czas grunty osobom fizycznym i komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej.
-
Sprzedawanie lub oddawanie w wieczyste użytkowanie grunty, sprzedawanie wolnych budynków i innych urządzeń oraz wolnych lokali w drodze przetargu.
-
Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości.
-
Przejmowanie na własność za odszkodowaniem ulice powstałe w wyniku podziału,
-
Ustalanie granic gruntów przeznaczonych pod zorganizowane budownictwo wielorodzinne, wykładanie projektów uchwał do wglądu zainteresowanych osób.
-
Wyposażanie gruntów wchodzących do zasobów w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu.
-
W zamian za scalanie przekazywanie właścicielom lub wieczystym użytkownikom odpowiednią ilość działek budowlanych lub dokonywanie rozliczeń w gotówce.
-
Dokonywanie zmian w księgach wieczystych.
-
Podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości.
-
Podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży.
-
Zarządzanie odebrania gruntów przekazanych w użytkowanie wieczyste.
-
Wywłaszczanie nieruchomości na rzecz gminy,
-
Przekazywanie w zarząd, użytkowanie wieczyste lub użytkowanie posiadaczom gruntów, którzy nie mogą przedstawić dokumentu o przekazaniu gruntów w dniu 1 sierpnia 1988 r.
-
Powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości w celu obliczenia opłat adiacenckich z tytułu wyposażenia terenu w urządzenia inne jak wodociąg i kanalizacja.
-
Przejmowanie nieodpłatne na własność gminy budynki mieszkalne, gospodarcze, garaże i infrastrukturę mieszkaniową do zasobów komunalnych wraz z przynależnymi gruntami.
-
Przekazywanie nieodpłatnie własności działki obejmującej budynki w których znajduje się lokal i pomieszczenia gospodarcze o powierzchni niezbędnej do korzystania z tych budynków jeśli osobie przysługuje prawo bezpłatnego korzystania z lokalu mieszkalnego i pomieszczeń gospodarczych z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu.
-
Przygotowywanie merytoryczne dokumentacji dla potrzeb przetargowych z zakresu stanowiska.
-
Przygotowywanie projektów programów i uchwał Rady Gminy w zakresie prowadzonych spraw.
- Zadania z zakresu obsługi Rady Gminy :
Obsługa kancelaryjno – techniczna i biurowa rady gminy, jej organów, a w tym:
-
- organizacyjne przygotowanie posiedzeń organów kolegialnych,
-
- opracowanie materiałów z obrad, uchwał, postanowień, wniosków i opinii oraz przekazywanie ich do realizacji przez właściwe organy i jednostki organizacyjne,
-
- zapewnienie prawidłowego przygotowania materiałów na sesje rady, posiedzenia komisji, zbieranie materiałów będących przedmiotem obrad i przedstawianie ich właściwym organom.
-
Prowadzenie rejestrów:
-
uchwał i postanowień rady,
-
Zarządzeń Wójta
-
wniosków i opinii komisji,
-
interpelacji i wniosków radnych, oraz czuwanie nad terminowym załatwieniem
wniosków komisji oraz interpelacji i wniosków radnych.
-
Udział w opracowywaniu projektów planów Rady i jej organów.
-
Udział w opracowywaniu uchwał Rady oraz opracowywaniu i przedstawianiu, wniosków i opinii komisji.
-
Współdziałanie z przewodniczącymi komisji rady, w szczególności w zakresie zapewnienia udziału komisji w przygotowaniu projektu uchwał, projektów aktów zawierających przepis prawa miejscowego.
-
Zapewnienie w niezbędnym zakresie pomocy merytorycznej i prawnej organom samorządu mieszkańców oraz opracowanie dla potrzeb Wójta i komisji do spraw samorządu informacji o respektowaniu i wykonywaniu uchwał i wniosków samorządu mieszkańców.
-
Organizowanie i obsługa narad i konferencji zwoływanych przez Przewodniczącego Rady i Przewodniczącego
-
Sporządzanie rocznych informacji o wypłaconych radnym kwotach diet (PIT-R)
- Zadania z zakresu wymiaru opłat za odbiór odpadów
-
Zorganizowanie, wdrożenie i obsługa systemu informatycznego odbioru odpadów komunalnych,
-
Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, weryfikacja i wprowadzanie ich do ewidencji w systemie informatycznym.
-
Tworzenie i stała aktualizacja bazy danych - rejestru gminnego właścicieli nieruchomości zamieszkałych - objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
-
Naliczanie opłat za odbiór odpadów komunalnych z wykorzystaniem programu komputerowego.
-
Współpraca z referatem finansowym w zakresie egzekucji opłat,
-
Przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych przepisami prawa sprawozdań, informacji, i analiz dot. gospodarki odpadami komunalnymi.
-
Współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowa nia odpadami komunalnymi,
-
Prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie gospodarowania odpadami w sprawie określenia wysokości opłaty.
-
Naliczanie wynagrodzenia dla sołtysów za inkaso opłaty za gospodarowanie odpadami.
-
Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy i Sekretarza Gminy.
IV. W zakresie gospodarki mieszkaniowej:
-
Przygotowywanie umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
-
Przygotowywanie umów z dostawcami ścieków dowożonych na oczyszczalnię.
-
Prowadzenie spraw związanych z najmem lokali użytkowych, użyczeniem lub innymi formami używania w tym zawieranie umów.
-
Prowadzenie sprawy związane z ustalaniem stawek czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe.
-
Prowadzenie rejestru umów.
-
Prowadzenie spraw związanych wyrażeniem zgody na podnajem lokali, dokonywanie ulepszeń i zmian w lokalu
-
Przygotowywanie projektów uchwał i Zarządzeń Wójta z zakresu Gospodarki mieszkaniowej.
-
Sporządzenie sprawozdań z zakresu gospodarki mieszkaniowej.
IV. Pozostałe zadania:
-
Udzielanie informacji publicznej zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
-
Przygotowywanie i wprowadzanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Gminy w zakresie prowadzonych spraw.
-
Wprowadzanie informacji przekazanych przez inne stanowiska pracy do publikacji w biuletynie informacji publicznej Urzędu Gminy.
-
Sprawowanie nadzoru nad eksploatacją i gospodarowaniem pojazdami służbowymi zgodnie z zarządzeniem wójta gminy w sprawie ustalania zasad eksploatacji pojazdów służbowych w Urzędzie Gminy w Radzanowie oraz ustalania zakładowych norm zuzycia paliw płynnych.
-
Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem pracy społecznie użytecznej przez skazanych na terenie gminy nap odstawie zawiadomienia z sądu
-
Współpraca z sądem w zakresie wykonywania przez skazanych prac społecznie użytecznych na terenie gminy Radzanów.
-
Sporządzanie dla sołtysów rocznych informacji o uzyskanych dochodach z tytułu inkasa podatków i opłat (PIT-11)
-
Zastępstwo na stanowisku ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej podczas nieobecności pracownika.
§ 19
stanowisko do spraw obsługi sekretariatu, rozliczeń OSP, archiwum zakładowego
Do zadań wynikających ze stanowiska ds. sekretariatu, rozliczeń OSP, archiwum zakładowego należy:
-
Zadania z zakresu sekretariatu:
-
Prowadzenie kancelarii ogólnej.
-
przyjmowanie, otwieranie i rejestrowanie korespondencji – prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej,
-
wysyłanie korespondencji – prowadzenie rejestru korespondencji wychodzącej,
-
łączność telefaksowa,
-
obsługa poczty elektronicznej,
-
Zaopatrzenie w Urzędu Gminy w środki czystości.
-
Wywieszanie informacji i ogłoszeń na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz rozsyłanie informacji do umieszczenia na tablicach ogłoszeń do sołtysów.
-
Prowadzenie spraw związanych z zamawianiem i ewidencją pieczęci urzędowych i tablic urzędowych, prowadzenie rejestru pieczęci.
-
Prenumerata czasopism.
-
Wydawanie zaświadczeń o okresach pracy w gospodarstwie rolnym na podstawie posiadanych dokumentów lub oświadczeń.
-
Prowadzenie inwentaryzacji – zgodnie z obowiązującymi przepisami i Instrukcjami obowiązującymi w Urzędzie Gminy w Radzanowie
-
Przygotowywanie merytoryczne dokumentacji przetargowej/ zapytanie ofertowe z zakresu stanowiska.
-
Przyjmowanie informacji o usterkach w oświetleniu ulicznym i przekazywanie ich do firmy obsługującej
-
Weryfikowanie wykonania zgłoszonych usterek oświetlenia ulicznego.
-
Nadzór nad aktualizacją sprzętu gaśniczego w Urzędzie Gminy.
-
Zadania z zakresu rozliczeń OSP :
-
Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i wyposażeniem Ochotniczych Straży Pożarnych, nadzór merytoryczny nad jednostkami OSP.
-
Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie OSP ze środków zewnętrznych i rozliczanie pozyskanych dotacji.
-
Wydawanie i rozliczanie kart pojazdów mechanicznych i urządzeń ochrony przeciwpożarowej, rozliczanie wydanego paliwa kierowcom OSP, okresowe kontrole OSP.
-
Sporządzanie list wypłat ekwiwalentu za udział w akcji pożarniczej i szkoleniach.
-
Współpraca z jednostkami OSP w zakresie kompletowania dokumentacji z zebrać sprawozdawczych i sprawozdawczo – wyborczych, przygotowywanie dokumentacji do aktualizacji KRS.
-
Zadania z zakresu archiwum zakładowego:
-
Prowadzenie archiwum zakładowego.
-
Koordynowanie czynności kancelaryjnych oraz bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych.
-
P rzyjmowanie dokumentów z poszczególnych komórek organizacyjnych do Archiwum zakładowego.
-
Przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji.
-
Udostępnianie dokumentacji archiwalnej osobą upoważnionym.
-
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
-
Inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym jej brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę po uprzednim uzyskaniu zezwolenia archiwum państwowego.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. stanowisko ds. kadrowych oraz obsługi dotacji dla pracodawców
§ 20
STANOWISKO DS. KADROWYCH ORAZ OBSŁUGI DOTACJI DLA PRACODAWCÓW
Do zadań pracownika na stanowisku ds. kadrowych oraz obsługi dotacji dla pracodawców należy w szczególności:
-
Prowadzenie akt osobowych pracowników.
-
Przygotowanie dokumentacji kadrowej tj. umowy, świadectwa pracy, angaże, dodatki stażowe, nagrody jubileuszowe, informacje i oświadczenia itp.).
-
Ustalanie uprawnień urlopowych i prowadzenie ewidencji urlopów pracowników Urzędu Gminy.
-
Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu Gminy ( listy obecności, karty czasu pracy itp. ).
-
Prowadzenie ewidencji badań lekarskich i szkoleń BHP i p.poż oraz kontrola ich aktualności.
-
Prowadzenie rejestru delegacji służbowych.
-
Gospodarowanie odzieżą roboczą i ochronną dla pracowników.
-
Przygotowywanie projektów Zarządzeń Wójta Gminy i Uchwał Rady Gminy z zakresu prowadzonych spraw.
-
Dokonywanie zakupu materiałów biurowych, druków i urządzeń biurowych oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i innych urządzeń biurowych.
-
Prowadzenie dokumentacji związanej z organizacją i odbywaniem stażu, przygotowanie zawodowe, robót publicznych i prac interwencyjnych w tym przygotowywanie wniosków do Urzędu Pracy.
-
Prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem pracy przez pracowników z aresztu śledczego.
-
Sporządzanie sprawozdań z zakresu dotyczącego zatrudniania pracowników.
-
Terminowe i rzetelne wprowadzanie i wysyłanie sprawozdań z Gminy Radzanów w Portalu Sprawozdawczego Głównego Urzędu Statystycznego w systemie informatycznym.
-
Aktualizacja strony internetowej gminy Radzanów .
-
Obsługa poczty elektronicznej urzędu oraz skrzynki e-puap
-
Dokonywanie zakupu artykułów biurowych, druków oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek oraz innych urządzeń biurowych.
-
Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji dla pracodawców w sprawie dofinansowania kosztów nauki zawodu pracowników młodocianych.
-
Sporządzanie sprawozdań do Kuratorium Oświaty w sprawie liczby młodocianych.
-
Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numerów porządkowych budynków oraz aktualizacja danych w aplikacji EMUiA.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. sekretariatu, rozliczeń OSP, archiwum zakładowego.
-
Wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub Sekretarza Gminy.
§ 21
Stanowisko ds. Dróg, zagospodarowania przestrzennego, inwestycji i działalności gospodarczej
Do zadań pracownika na stanowisku ds. dróg, zagospodarowania przestrzennego, inwestycji i działalności gospodarczej należy w szczególności:
I . Zadania z zakresu stanowiska modernizacji, utrzymania i ochrony dróg,
-
Opracowywanie projektów planów finansowych i rzeczowych w zakresie budowy, remontów i utrzymania dróg, obiektów mostowych i oświetlenia ulicznego.
-
Prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych, wykonywanie okresowych przeglądów stanu dróg.
-
Organizowanie wykonawstwa robót oraz koordynowanie wykonaniem robót drogowych.
-
Przygotowywanie projektów o dofinansowanie, koordynowanie realizacji projektów z zakresu budowy, remontu dróg i oświetlenia ulicznego oraz przygotowywanie wniosków o płatność.
-
Ochrona i utrzymanie dróg (odśnieżanie – koordynowanie prac na terenie gminy, rowy przydrożne, oświetlenie uliczne).
-
Prowadzenie spraw w zakresie rozstrzygania sporów dotyczących użytkowania dróg.
-
Opracowywanie projektów decyzji i uchwał dotyczących budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg, obiektów mostowych oraz oświetlenia ulicznego.
-
Sprawozdawczość w zakresie stanu i inwestycji drogowych.
-
Umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów.
-
Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
-
Przygotowywanie merytoryczne dokumentacji dla potrzeb przetargowych z zakresu stanowiska.
-
Zadania z zagospodarowania przestrzennego
-
Przygotowywanie analizy wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego.
-
Przygotowywanie materiałów do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego.
-
Wydawanie decyzji i postanowień o podziale działek i nieruchomości.
-
Zaświadczanie o przeznaczeniu działek zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego.
-
Uzgadnianie projektu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego.
-
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego.
-
Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego na innego użytkownika.
-
Uzgadnianie projektu decyzji celu publicznego.
-
Wydawanie decyzji celu publicznego.
-
Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków.
-
Zadania z zakresu inwestycji
-
Aktualizowanie informacji o możliwości pozyskania środków finansowych na realizację inwestycji gminnych z zakresu wodociągowania, kanalizacji, infrastruktury, oświatowej, sportowej i ochrony zdrowia.
-
Przygotowywanie wniosków o środki finansowe do WFOŚiGW, Urzędu Marszałkowskiego i innych instytucji dysponujących środkami krajowymi i UE.
-
Koordynowanie realizacji projektów z zakresu wodociągowania, kanalizacji, infrastruktury oświatowej, sportowej i ochrony zdrowia.
-
Rozliczanie koordynowanych projektów, przygotowywanie i składanie sprawozdań w tym zakresie, przygotowywanie i składanie wniosków o płatność.
-
Prowadzenie bezpośredniego nadzoru nad realizowanymi przez gminę inwestycjami budowlanymi.
-
Sprawowanie nadzoru nad grobami i cmentarzami wojennymi.
-
Do obowiązków pracownika należy również:
-
Ewidencjonowanie podmiotów działalności gospodarczej
-
Prowadzenie spraw związanych z podejmowaniem, prowadzeniem i likwidacją działalności gospodarczej.
-
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
-
Sporządzanie sprawozdań z ewidencji działalności gospodarczej i zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
-
Przygotowywanie sprawozdań z zakresu zamówień publicznych.
-
Prowadzenie przetargów na wybór przewoźnika do dowożenia uczniów do szkół, i innych wynikających z zakresu stanowiska.
-
Przygotowywanie projektów planów, regulaminów i uchwał wynikających z obowiązujących przepisów prawa w zakresie spraw prowadzonych na swoim stanowisku pracy.
-
Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przewóz osób w krajowym transporcie drogowym.
-
Sprawowanie nadzoru nad grobami i cmentarzami wojennymi.
-
Prowadzenie rejestru zabytków.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. ochrony zwierząt, rolnictwa i ochrony środowiska w czasie nieobecności pracownika.
§ 22
Stanowisko ds. ochrony zwierząt, rolnictwa i ochrony środOwiska
Do zadań pracownika na stanowisku ds. ochrony zwierząt, rolnictwa i ochrony środowiska należy w szczególności:
-
Zadania z zakresu ochrony zwierząt :
-
Zgłaszanie organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także określonym zakładom społecznym służby zdrowia, przypadków zachorowania, podejrzenia o zachorowania i zgonów na choroby zakaźne natychmiast po powzięciu o nich wiadomości.
-
Podawanie do wiadomości osoba zainteresowanym lub do wiadomości publicznej o zarządzonych przez powiatowego lekarza weterynarii tymczasowych środków w celu umiejscowienia choroby i dopilnowania ich wykonania.
-
Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowanie lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną, a w przepadku wałęsania się psa chorego lub podejrzanego o wściekliznę, podjęcia starań mających na celu jego schwytanie lub zabicie, a w razie niemożliwości dokonania tego – powiadomienia sąsiednich gmin i najbliższego komisariatu policji.
-
Prowadzenie postępowań w sprawie odebrania zwierząt ich właścicielom lub opiekunom i przekazanie ich właściwym podmiotą.
-
Prowadzenie postępowania w sprawie wydania zezwolenia na hodowlę lub utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną i powadzenie w tym zakresie.
-
Prowadzenie spraw w zakresie wyłapywania bezdomnych zwierząt z terenu gm. Radzanów (przygotowywanie projektów niezbędnych dokumentów w tym zakresie, uchwał, zarządzeń).
-
Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem opieki bezdomnym zwierzętom oraz współdziałanie w tym zakresie z weterynarią i policją.
-
Przygotowywanie umów w sprawie adopcji bezdomnych zwierząt.
-
Przygotowywani projektu programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt.
-
Organizowanie i koordynowanie działań zawartych w ww. programie.
-
Prowadzenie innych spraw z zakresu ochrony zwierząt zastrzeżonych przepisami prawa dla gminy.
-
Zadania z zakresu rolnictwa :
-
Sporządzanie projektu programu rolnego i leśnego wykorzystania gruntów na terenie gminy Radzanów .
-
Weryfikowanie projektu planu gospodarki gruntami rolnymi w sferach ochronnych.
-
Nadzór nad uprawa maku i przestrzeganie Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
-
Nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności.
-
Współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Roślin w Białobrzegach.
-
Przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów.
-
Wykładanie projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania gruntów do wglądu miejscowej ludności równocześnie z włączeniem projektu planu zagospodarowania przestrzennego oraz zatwierdzania projektu programu.
-
Nadzór nad produkcją rolną i zwierzęcą.
-
Współpraca z Urzędem Statystycznym - przeprowadzanie szacunków warzyw okopowych, pastewnych, sadów i jagodników, plonów zbóż.
-
Koordynacja prac związanych z gospodarką leśną na terenie gminy.
-
Nadzór nad drzewostanem polnym i zagrodowym.
-
Prowadzenie spraw związanych z wydaniem decyzji w sprawie wycinki drzew.
-
Współpraca z Powiatowym Zarządem Dróg Publicznych w sprawie drzewostanu przy drogach powiatowych.
-
Współpraca z leśniczym w sprawie wycinki i nasadzeń drzewostanu leśnego.
-
Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Kół Łowieckich na terenie gminy.
-
Zadania z zakresu ochrony środowiska:
-
Prowadzenie procedury uzgadnianie i wydawania decyzji w sprawie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia.
-
Wydawanie postanowień i decyzji związanych z ochroną środowiska.
-
Wydawanie opinii w zakresie gospodarki odpadami niebezpiecznymi.
-
Prowadzenie ewidencji materiałów niebezpiecznych (azbestu) na terenie gminy Radzanów.
-
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska, składanie odpowiednich sprawozdań w tym zakresie. Prowadzenie innych spraw związanych z ochroną środowiska w tym z gospodarką odpadami.
-
Przygotowywanie projektów uchwała Rady Gminy, planów i programów w zakresie ochrony środowiska.
-
Inne prace zlecone przez Wójta i Sekretarza Gminy.
-
Zastępstwo na stanowisku ds. stanowisko ds. dróg, zagospodarowania przestrzennego, inwestycji i działalności gospodarczej.
§ 23
STANOWISKO DS. ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO i SPRAW OBRONNYCH
Do zadań pracownika na stanowisku ds. zarządzania kryzysowego i spraw obronnych należy w szczególności:
-
Zadania w zakresie spraw obronnych:
-
Opracowywanie i aktualizowanie ,w ramach planowania obronnego, planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny i przedkładanie go do zatwierdzenia.
-
Opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji stanowiska kierowania (SK).
-
Opracowanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru (SD) urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta, szkolenie obsady SD.
-
Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
-
Wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych, w tym opracowywanie:
-
Planu świadczeń osobistych na dany rok,
-
Planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy ,
-
Planu świadczeń rzeczowych na dany rok,
-
Planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy,
-
Zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze gminy.
-
Opracowanie i aktualizowanie dokumentacji planu akcji kurierskiej (AK) , oraz planu rozplakatowania obwieszczeń.
-
Planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:
-
opracowanie programu szkolenia obronnego gminy,
-
opracowanie planu szkolenia obronnego na dany rok,
-
opracowanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych,
-
Prowadzenie spraw wynikających z obowiązków państwa - gospodarza (HNS).
-
Opracowanie Planu przygotowania podmiotów leczniczych Gminy Radzanów na potrzeby obronne państwa.
-
Przygotowanie decyzji dla Wójta w sprawie świadczeń na rzecz obrony zgodnie z KPA.
-
Zadania w zakresie obrony cywilnej
-
Opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy.
-
Opracowywanie rocznych planów działania w zakresie OC.
-
Wydawanie zarządzeń Wójta – Szefa OC Gminy – w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej.
-
Tworzenie i przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej( FOC), prowadzenie ewidencji sił obrony cywilnej.
-
Opracowywanie i aktualizowanie planów działania formacji obrony cywilnej.
-
Opracowywanie i aktualizowanie planu przyjęcia ewakuowanej ludności.
-
Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania.
-
Prowadzenie gminnego magazynu obrony cywilnej.
-
Organizowanie szkoleń, treningów oraz ćwiczeń obrony cywilnej i opracowywanie w tym zakresie dokumentacji.
-
Opracowanie planu ochrony zabytków Gminy Radzanów na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
-
Wykonywanie innych zadań związanych z obrona cywilną.
-
W zakresie zarządzania kryzysowego
-
Opracowywanie gminnego planu zarządzania kryzysowego.
-
Organizacja całodobowego dyżuru i systemu zarządzania w sytuacjach kryzysowych.
-
Obsługa i udział w organizacji Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
-
Sporządzanie rocznego planu pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i przedstawianie go do akceptacji Wójtowi.
-
Opracowywanie i aktualizowanie regulaminu Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
-
Organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów Gminnego Zespołu ZK oraz opracowywanie w tym zakresie wymaganej dokumentacji.
-
Zapewnienie kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy, w tym:
-
Gromadzenie i przetwarzanie danych oraz ocena występujących zagrożeń;
-
Monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń;
-
Dostarczanie niezbędnych informacji, dotyczących aktualnego stanu bezpieczeństwa Gminnemu Zespołowi Zarządzania Kryzysowego;
-
Opracowywanie innych dokumentów związanych ze stanem klęsk żywiołowych i zarządzania kryzysowego.
-
Utrzymywanie łączności oraz współpracy z organami i służbami prowadzącymi akcje obrony przed klęskami żywiołowymi.
-
Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w zakresie wykonywania zadań w celu przeciwdziałania i zwalczania skutków klęsk żywiołowych, katastrof, awarii, skażeń i innych zagrożeń o powszechnym zasięgu - zgodnie z odrębnymi przepisami szczegółowymi.
-
Organizacja współpracy w zakresie ochrony przeciwpożarowej z jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych.
IV . Prowadzenie dziennika ewidencyjnego dokumentów informacji niejawnych.
V. Zastępstwo na stanowisku ds. obsługi Rady Gminy, gospodarki gruntami i wymiaru opłaty za odbiór odpadów podczas nieobecności pracownika.
§ 24
STANOWISKO DS. POMOCY MATERIALNEJ DLA UCZNIÓW ORAZ ROZWOJU I PROMOCJI GMINY
Do zadań pracownika na stanowisku ds. pomocy materialnej dla uczniów oraz rozwoju i promocji gminy należy w szczególności:
-
Zbieranie materiałów na temat funduszy UE oraz możliwości pozyskiwania środków z ww. funduszy na inwestycje planowane w gminie.
-
Przygotowywanie wniosków i propozycji współfinansowania inwestycji z F-szy UE, oraz innych źródeł zewnętrznych i przedkładanie ich kierownikowi jednostki.
-
Przygotowywanie wniosków, przestrzeganie terminów i procedur w celu pozyskiwania fundusz UE na dofinansowanie planowanych inwestycji.
-
Przestrzeganie procedur przy realizacji projektów dofinansowanych w F-szy UE.
-
Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie i o płatność dla inwestycji dofinansowanych z WFOŚi GW, Urzędu Marszałkowskiego PFRON, LGD.
-
Działanie na rzecz rozwoju współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi.
-
Przygotowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i sprawozdań z realizacji programu.
-
Realizacja zadań związanych z rozwojem i promocją gminy tj. przygotowywanie Gazety Radzanowskiej, przygotowywanie materiałów publikowanych na stronie internetowej, gromadzenie materiałów ukazujących się w prasie nt. gminy.
-
Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej.
-
Realizowanie zadań mających na celu kreowanie pozytywnego wizerunku gminy.
-
Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów socjalnych dla uczniów zamieszkujących na terenie gminy Radzanów (w tym również zapotrzebowanie niezbędnych środków oraz sprawozdawczość).
-
Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wyprawki szkolnej dla uczniów zamieszkujących na terenie gminy Radzanów (w tym również zapotrzebowanie niezbędnych środków oraz sprawozdawczość).
-
Prowadzenie spraw związanych z wyborami samorządowymi, do Sejmu RP, Senatu RP, na Prezydenta i do Parlamentu Europejskiego.
-
Zadania pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością(SZJ):
-
identyfikacja procesów;
-
nadzór nad funkcjonowaniem procesów;
-
monitorowanie procesów;
-
przedstawianie kierownikowi sprawozdań z funkcjonowania SZJ;
-
upowszechnianie wymagań klientów w urzędzie;
-
dokonywanie okresowej weryfikacji dokumentacji SZJ;
-
reprezentowanie urzędu na zewnątrz w sprawach dotyczących SZJ;
-
planowanie auditów wewnętrznych oraz wybór auditorów;
-
wydawanie wszelkich decyzji dotyczących funkcjonowania SZJ;
-
wstrzymywanie wyrobów niezgodnych; szkolenie pracowników.
-
Zastępowanie kierownika USC w czasie jego nieobecności.
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta i Sekretarza Gminy.
§ 25
KIEROWNIK REFERATU GOSPODARKI KOMUNALNEJ:
-
Zadania w zakresie gospodarki wodnej i kanalizacyjnej :
-
Nadzór nad prawidłowym i bieżącym utrzymaniem SUW, sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, oczyszczalni ścieków w celu zapewnienia nieprzerwanej dostawy wody i odprowadzania ścieków.
-
Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną, WIOŚ i Urzędem Dozoru Technicznego w zakresie funkcjonowania stacji uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków.
-
Nadzorowanie pracy pracowników na oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody.
-
Nadzorowanie instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej.
-
Usuwanie awarii instalacji wodociągowej niewymagających specjalistycznej wiedzy.
-
Informowanie odbiorców o przerwach w dostawie wody.
-
Zapewnienie zastępczego punktu poboru wody w przypadku przerwy w dostawie wody dłuższej niż 12 godz. i poinformowanie o tym odbiorców.
-
Określanie warunków wykonania podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej lub wodociągowej, odbiór przyłączy i ich ewidencja.
-
Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odbiór ścieków.
-
Pozostałe zadania :
-
Nadzór nad środkami transportowymi gminy, kontrolowanie, organizacja pracy kierowców pojazdów i użytkowników maszyn i urządzeń, zlecanie wyjazdu.
-
Prowadzenie spraw związanych z remontem taboru samochodowego oraz maszyn i urządzeń będących własnością gminy.
-
Nadzór nad targowiskiem gminnym.
-
Nadzór nad eksploatacją kotłowni i funkcjonowaniem ogrzewania w budynku urzędu gminy i budynkach świetlic będących własnością gminy Radzanów,
-
Bieżące utrzymanie dróg gminnym w tym: równanie dróg, kopanie rowów przydrożnych, wycinanie przydrożnych krzaków,
-
Organizowanie odśnieżania i utrzymania dróg i chodników -akcja zima.
-
Bieżący nadzór nad utrzymaniem czystości na terenie gminy, tj. sprzątanie chodników, zamiatanie ulic, koszenie pasów drogowych.
-
Organizowanie (montaż, demontaż, naprawa) dekoracji świątecznych na terenie Gminy.
-
Dekoracja terenu gminy i budynków Urzędu z okazji świąt i uroczystości państwowych.
-
Organizowanie pracy i nadzór nad pracownikami obsługi oraz pracownikami z aresztu w Stawiszynie, pracownikami fizycznymi będącymi na stażu z PUP oraz zatrudnionymi w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych.
-
Organizacja bieżących prac porządkowych, remontowych i ogrodniczych tj. sprzątanie śmieci, dzikich wysypisk, pielenie, podlewanie, sadzenie roślin, instalowanie ławek, koszy, tablic, słupów, ustawianie i wymiana znaków drogowych, poprawa stanu dróg tłuczniem, drobne naprawy itp.,
-
Obsługa pojazdów, maszyn i urządzeń będących własnością gminy w ramach posiadanych uprawnień i kwalifikacji.
-
Administrowanie budynkami komunalnymi i socjalnymi:
-
bieżące utrzymanie budynków,
-
nadzór eksploatacji i ocena potrzeb remontowych w zakresie gospodarki lokalowej oraz utrzymania obiektów komunalnych,
-
zlecanie remontów,
-
przekazywanie najemcom lokalu i odbiór lokalu po zakończeniu umowie najmu w tym sporządzanie protokołów zdawczo - odbiorczego.
-
Prowadzenie spraw dotyczących dostarczania energii elektrycznej oraz rozliczanie zużytej energii elektrycznej :
-
przez oświetlenie uliczne,
-
w obiektach stanowiące własność gminy Radzanów,
-
w obiektach związanych z ochroną przeciwpożarową.
-
Przygotowywanie merytoryczne dokumentacji przetargowej, zapytań ofertowych z zakresu referatu.
-
Przygotowywanie sprawozdań w zakresie spraw prowadzonych w referacie.
-
Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu zadań realizowanych w referacie.
§ 26
PALACZ C.O. – KONSERWATOR
Do zadań pracownika na stanowisku palacz - konserwator należy w szczególności:
-
Systematyczne lokalizowanie i usuwanie usterek występujących w budynku Urzędu.
-
Wykonywanie prac remontowo – porządkowych nie wymagających specjalistycznego przygotowania, zleconych przez Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy.
-
Utrzymywanie porządku i czystości terenu przy Urzędzie Gminy (odśnieżanie, koszenie trawy).
-
Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy.
-
Utrzymywanie na kotle temperatury odpowiedniej do warunków atmosferycznych.
-
Konserwacja instalacji CO (odpowietrzanie).
-
Utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach kotłowni.
-
Przestrzeganie przepisów bhp oraz wykonywanie wszystkich prac zgodnie z zasadami bhp.
-
Palacz ma bezwzględny obowiązek natychmiastowego powiadomienia Wójta lub Sekretarza Gminy o problemach wynikających z pełnionych obowiązków .
§ 27
ROBOTNIK GOSPODARCZY
Do zadań pracownika na stanowisku robotnik gospodarczy należy w szczególności:
-
Systematyczne lokalizowanie i usuwanie usterek występujących w budynku Urzędu Gminy.
-
Wykonywanie prac remontowo - porządkowych nie wymagających specjalistycznego przygotowania, zleconych przez Kierownika referatu Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy.
-
Utrzymywanie porządku i czystości na placu przy Urzędzie Gminy (odśnieżanie, koszenie trawy).
-
Wykonywanie prac porządkowych na terenie gminy.
-
Wykonywanie prac przy drogach gminnych.
Obsługa pojazdów, maszyn i urządzeń będących własnością gminy w ramach posiadanych uprawnień i kwalifikacji.
-
Dbanie o należyty stan użytkowanych urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek w miejscu pracy.
-
Pobieranie opłaty targowej i rozliczanie pobranej opłaty.
-
Utrzymanie czystości na targowisku.
-
Dokonywanie odczytów wodomierzy u odbiorców wody minimum raz na kwartał.
-
Kontrola stanu technicznego wodomierzy i plomb.
-
Plombowanie i wymiana wodomierzy.
-
Bieżące usuwanie awarii linii wodociągowej niewymagających specjalistycznej wiedzy.
-
Zgłaszanie nielegalnych ujęć wody, odprowadzania ścieków i innych nieprawidłowościach przełożonemu.
-
Współpraca w prowadzeniu dokumentacji związanej z obsługą ludności korzystającej z sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy Radzanów.
-
Pobieranie faktur za wodę i ścieki od pracownika wystawiającego faktury, i rozliczanie się z pobranych faktur i gotówki na koniec dnia.
-
Pobieranie druków dowodów wpłaty z kasy urzędu i rozliczanie się z nic na koniec dnia.
-
Pobieranie opłat za wodę i ścieki na podstawie wystawionych faktur.
-
Codzienne rozliczanie się z pobranych wpłat za wodę i ścieki oraz wpłata gotówki na konto bankowe gminy lub do kasy urzędu.
-
Wycinanie przydrożnych krzaków.
W sezonie grzewczym tj. od 15.10 do 15.04. pełnienie obowiązków palacza c.o., a w szczególności:
-
Utrzymywanie na kotle temperatury odpowiedniej do warunków atmosferycznych.
-
Konserwacja instalacji CO (odpowietrzanie).
-
Utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach kotłowni.
-
Przestrzeganie przepisów bhp oraz wykonywanie wszystkich prac zgodnie z zasadami bhp.
-
Palacz ma bezwzględny obowiązek natychmiastowego powiadomienia Wójta lub Sekretarza Gminy o problemach wynikających z pełnionych obowiązków .
§ 28
KIEROWCA - OPERATOR, KONSERWATOR OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
-
Do zadań kierowcy -operatora należy:
-
Prowadzenie busa przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.
-
Przewóz osób w tym uczniów, dzieci niepełnosprawnych, inne osoby w szczególności niepełnosprawne - busem dostosowanym dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
-
Utrzymanie porządku i czystości pojazdu.
-
Wykonywanie przeglądów technicznych.
-
Wykonywanie drobnych napraw i konserwacji we własnym zakresie.
-
Prowadzenie karty pracy oraz codzienne rozliczanie zużytego paliwa.
-
Prowadzenie na bieżąco książki pojazdu.
-
Obsługa pojazdów, maszyn i urządzeń będących własnością gminy w ramach posiadanych uprawnień i kwalifikacji.
-
Dbanie o należyty stan użytkowanych urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek w miejscu pracy.
-
Dokonywanie zakupów niezbędnych dla Gminy Radzanów zleconych przez Wójta Gminy Sekretarza Gminy lub Kierownika Referatu.
-
W ramach zadań konserwatora oczyszczalni ścieków:
-
Obsługa i nadzór nad eksploatacją oczyszczalni ścieków, a w szczególności:
-
-
kontrola procesu oczyszczania,
-
wymiana kontenera na skratki,
-
usuwanie pisaku z piasku z piasku z piaskownika,
-
utrzymanie w czystości korytka przelewowego,
-
kontrola napełniania i rozładowywania prasy,
-
przygotowanie floklujantu,
-
przyjmowanie ścieków dowożonych i ich ewidencjonowanie,
-
Utrzymanie w należytym stanie technicznym urządzeń służących do oczyszczania i odprowadzania ścieków prowadząc prawidłową ich eksploatację i konserwację oraz remonty w celu zachowania ich funkcjonalności.
-
Dozór urządzeń w przepompowniach ścieków, wymiana pomp, czyszczenie przepompowni.
-
Zachowanie drożności instalacji kanalizacyjnej.
-
Prowadzenie rejestru ścieków dowożonych,
-
Prowadzenie rejestru eksploatacji oczyszczalni ścieków,
-
Konserwowanie koryta rowu melioracyjnego przy oczyszczalni ścieków.
-
Bieżące usuwanie awarii niewymagających specjalistycznej wiedzy na sieci kanalizacyjnej oraz w przepompowniach ścieków
§ 29
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
1. Wójt Gminy podpisuje:
-
Zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
-
Pisma, wnioski inne dokumenty związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
-
Pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
-
Odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące pracowników Urzędu,
-
Decyzje w zakresie administracji publicznej, do których wydania w jego imieniu nie
upoważnił pracowników Urzędu,
-
Pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,
-
Pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu, jako pracodawcy,
-
Pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
-
Odpowiedzi na Zapytania i interpelacje radnych,
-
Pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
2. Sekretarz oraz Skarbnik Gminy podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań nie zastrzeżone do podpisu Wójta, używając pieczątki z up. Wójta Sekretarz Gminy, z up. Wójta Skarbnik Gminy z podaniem imienia i nazwiska
3. W razie nieobecności Wójta pisma i decyzje wychodzące na zewnątrz Urzędu podpisuje Sekretarz Gminy, używając pieczątki: z up. Wójta - Sekretarz Gminy z podaniem imienia i nazwiska.
§ 30
KONTROLA ZARZĄDCZA
-
W ramach nadzoru nad realizacją zadań prowadzona jest kontrola zarządcza.
-
Szczegółowe zasady prowadzenia kontroli zarządczej określone są w odrębnym Zarządzeniu Wójta Gminy w sprawie prowadzenia kontroli zarządczej.
§ 31
ZASADY ORGANIZACJI PRACY W URZĘDZIE
W skład Urzędu wchodzą referat finansowy, Referat gospodarki komunalnej oraz samodzielne stanowiska pracy.
-
Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
-
W miarę występujących potrzeb Wójt organizuje okresowe narady zadaniowo-rozliczeniowe z pracownikami urzędu i kierownikami jednostek organizacyjnych, na których:
-
ustala zadania, terminy i sposób ich realizacji na najbliższy okres,
-
dokonuje rozliczenia realizacji zadań poprzednich,
-
podejmuje, w przypadku stwierdzenia zawinionego przez pracownika niepełnego lub nieterminowego wykonania określonych zadań, stosowne wnioski służbowe.
-
W miarę występujących potrzeb Wójt powołuje komisje i zespoły robocze określając cel i przedmiot ich działania.
-
P racownicy na samodzielnych stanowiskach wykonują swoje obowiązki w sposób zapewniający optymalną realizację powierzonych zadań i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.
-
Kierownicy Referatów oraz Sekretarz są bezpośrednim przełożonymi podległych im pracowników i zapewniają warunki sprawnej organizacji oraz praworządnego
i efektywnego działania referatu i samodzielnych stanowisk.§ 32
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKÓW URZĘDU
-
Do podstawowych obowiązków pracowników należy gruntowna znajomość obowiązującego prawa oraz jego bezwzględne przestrzeganie.
-
Wykonywanie powierzonych mu obowiązków sumiennie, bezstronnie i terminowo.
-
Udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu Urzędu, pod warunkiem, że prawo tego nie zabrania.
-
Zachowanie tajemnicy państwowej, służbowej i skarbowej.
-
Przestrzeganie regulaminu pracy i regulaminu organizacyjnego.
-
Przestrzeganie przepisów bhp, p.poż oraz dyscypliny pracy.
-
Podpisywanie wszystkich rachunków i faktur pod względem merytorycznym z zakresu prowadzonych spraw.
-
Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
-
Załatwianie spraw i prowadzenie dokumentacji zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego, instrukcją kancelaryjną oraz przepisami szczegółowymi.
-
Przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
-
Wykonywanie zadań obronnych wynikających z Planu Operacyjnego oraz z kart zadań zawartych w tym Planie.
§ 33
Samodzielne stanowiska pracy
-
Pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy wykonują zadania i obowiązki określone przez Wójta Gminy w indywidualnych zakresach czynności oraz wynikające z postanowień niniejszego regulaminu.
-
Pracownicy Urzędu powinni chronić interesy Państwa oraz prawa i słuszne interesy obywateli, wykonując swoje obowiązki w sposób zapewniający sprawną i prawidłową realizację zadań oraz doskonalić funkcjonowanie Urzędu.
-
Pracownicy wykonują swoje zadania i obowiązki samodzielnie oraz ponoszą pełna odpowiedzialność przed Wójtem za:
-
dokładną znajomość przepisów prawnych na stanowisku pracy;
-
stan załatwianych spraw, przygotowywanych decyzji, projektów uchwał Rady Gminy, projektów Zarządzeń Wójta;
-
rzetelne, terminowe i zgodne z obowiązującymi przepisami, załatwianie spraw;
-
właściwe dokumentowanie załatwionych spraw;
-
przestrzeganie dyscypliny pracy, warunków bhp i p.poż. oraz przestrzeganie tajemnicy służbowej, skarbowej, ochronie danych osobowych i informacji niejawnych.
§ 34
-
Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w trybie i na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
-
Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa.
-
Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
-
Kontrolę i koordynację działań organizacyjnych Urzędu w zakresie załatwianych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz.
-
Zasady postępowania w sprawach wniesionych przez obywateli określa kpa. oraz instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków międzygminnych.
§ 35
Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
-
Udzielania informacji przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśniania treści obowiązujących przepisów.
-
Rozstrzygania spraw niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach - do określania terminu ich załatwiania.
-
Powiadamiania o przesunięciu terminu rozstrzygnięcia sprawy, wraz z uzasadnieniem.
-
Informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania od wydawanych rozstrzygnięć.
§ 36
-
Wójt przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godz. 12.00 do godz. 17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu.
-
Skarbnik Gminy i Sekretarz Gminy przyjmują strony w sprawach skarg i wniosków– codziennie w godzinach pracy tj. od godz. 7.30 do godz. 15.30
-
Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków składanych ustnie sporządza się protokoły.
-
Sekretarz Gminy koordynuje sposób przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków poprzez:
1) przekazywanie skarg i wniosków do rozpatrzenia kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych oraz nadzór nad terminowością i rzetelnością ich załatwienia,
2) nadzór nad terminowym przygotowaniem przez komórki organizacyjne Urzędu i gminne jednostki organizacyjne, materiałów niezbędnych do właściwego rozpatrzenia i załatwienia skarg i wniosków przez Wójta.
-
Sekretariat prowadzi rejestr skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta, Sekretarza i Skarbnika.
§ 37
l. Pracownicy mogą odbywać podróż służbową wyłącznie na podstawie pisemnego polecenia wyjazdu służbowego podpisanego przez Wójta, Sekretarza Gminy lub Skarbnika Gminy.
2. Polecenie wyjazdu służbowego dla Sekretarza podpisuje Wójt, a czasie jego nieobecności Skarbnik Gminy. W urzędzie prowadzona jest ewidencja poleceń wyjazdów służbowych.
§ 38
l. Pracownicy obowiązani są do punktualnego rozpoczynania pracy i podpisywania listy obecności przed rozpoczęciem pracy.
2. W urzędzie prowadzona jest lista obecności obejmująca wszystkich zatrudnionych w Urzędzie pracowników bez względu na zajmowane stanowisko służbowe.
3. Dokonywanie zmian lub dopisków w liście obecności przez pracowników jest zabronione.
§ 39
-
Czas pracy powinien być w pełni wykorzystany na pracę zawodową.
-
Pracownikowi nie wolno opuszczać w czasie godzin pracy miejsca pracy bez zgody lub polecenia Wójta, Sekretarza lub Kierownika Referatu.
-
Organizację i porządek pracy w Urzędzie oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Wójta.
§ 40
1. Spożywanie napojów alkoholowych na terenie Urzędu jest zabronione.
2. Pracownika będącego w stanie nietrzeźwym nie dopuszcza się do wykonywania pracy.
§ 41
W sprawach wynikających ze stosunku pracy nieregulowanych regulaminem wewnętrznym mają zastosowanie przepisy ustawy o pracownikach samorządowych oraz przepisy prawa pracy.
§ 42
Zmiany w regulaminie wymagają trybu przewidzianego dla jego nadania.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2003-02-28 07:45:01
- Informacja zaktualizowana przez: Dudkiewicz Bożena
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-11 12:28:40
- Liczba odsłon: 2655
- Historia dokumentu: