Wersja archiwalna 2010-02-26 16:45:08
Zamawiający:
Nazwa: Gmina Radzanów
Adres:
Radzanów 92A, 26 – 807 Radzanów
NIP: 798 124 90 90
Tel./ Fax: (048) 613 63 62,
Fax (048) 613 63 62
e-mail: gmina @radzanow.pl
www.radzanow.pl
Godziny
urzędowania: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do godz. 15.30
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nazwa
zamówienia publicznego :
Usługi szkoleniowe dla osób
odchodzących z rolnictwa w ramach projektu: „Rolnik bliżej rynku pracy – program
szkoleniowo - doradczy”
Współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w
ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki priorytet VIII Regionalne kadry
gospodarki, Działanie 8.1. Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie
8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie.
Tryb udzielenia zamówienia publicznego:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14 000 euro i poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami ).
Załączniki do SIWZ:
Załącznik nr 1 – Formularz oferty
Załącznik nr 2 – Wzór umowy
Załącznik nr 3 – Kalkulacja wartości zamówienia
Załącznik nr 4 – Wykaz osób
Zatwierdzono w dniu: 25.02.2010 r.
Wójt
Gminy – Stanisław Fatek
Podpis
osoby uprawnionej
I.
INFORMACJE WSTĘPNE:
1. Gmina Radzanów , zwana dalej „zamawiającym” zaprasza do udziału w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: Usługi szkoleniowe oraz doradztwo dla osób odchodzących z rolnictwa w ramach projektu: „Rolnik bliżej rynku pracy – program szkoleniowo - doradczy” Współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1. Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie zwane dalej zamówieniem .
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 rok Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 z późn. zm.), zwanej dalej „Ustawą Pzp”
3. Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i nie powinny być wykorzystywane w inny sposób.
Miejsce publikacji
ogłoszenia o przetargu:
- Biuletyn Zamówień
Publicznych
- strona internetowa
Zamawiającego: www.ugradzanow.bip.org.pl
na której publikowane są wszystkie
informacje o przetargu
- tablica ogłoszeń w
miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego
II.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1.
Przedmiotem
zamówienia jest usługa pn.: Usługi szkoleniowe dla osób odchodzących z rolnictwa w ramach
projektu: „Rolnik bliżej rynku pracy – program szkoleniowo - doradczy” Współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki priorytet VIII
Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1. Rozwój pracowników i
przedsiębiorstw w regionie 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i
modernizacyjnych w regionie - polegająca
na przeprowadzeniu szkoleń zawodowych i doradztwa zawodowego
- Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia
obejmuje przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu, w następującym
zakresie:
Szkolenia zawodowe
Szkolenia zawodowe obejmujące:
a. Kurs prawa
jazdy kategorii C (zakładana liczba uczestników 20 osób);
Zakładany okres realizacji od dnia podpisania umowy do
31.01.2011r;
Liczba godz. 50
(w tym 20 teoria);
Miejsce szkolenia – w okręgu max. 60 km od Radzanowa ,
a część teoretyczna kursu zostanie zorganizowana na terenie gminy
Radzanów
W skład ceny powinny wchodzić:
materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie uczestników kursu, ciepły posiłek, gdy jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8 godzin
lekcyjnych (jednodaniowy)
;
b. Kurs prawa
jazdy kategorii C+E (zakładana liczba uczestników 10 osób);
Zakładany okres realizacji od dnia podpisania umowy do
31.01.2011r;
Liczba godz. 45 (w tym 20 teoria);
Miejsce szkolenia – w okręgu max. 60 km od Radzanowa ,
a część teoretyczna kursu zostanie zorganizowana na terenie gminy
Radzanów
W skład ceny powinny wchodzić:
materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie uczestników kursu, ciepły posiłek, gdy jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8 godzin
lekcyjnych (jednodaniowy)
c. Kurs
dokształcający dla kierowców w zakresie przewozu osób i rzeczy (zakładana
liczba uczestników 20 osób);
Zakładany okres realizacji od dnia podpisania umowy do
31.01.2011r;
Liczba godz. 280;
Miejsce szkolenia – województwo mazowieckie
W skład ceny powinny wchodzić: materiały szkoleniowe
obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie uczestników
kursu, ciepły posiłek, gdy
jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8 godzin lekcyjnych (jednodaniowy);
d. Kurs obsługi
wózka jezdniowego (zakładana liczba uczestników 5 osób);
Zakładany okres realizacji od dnia podpisania umowy do
31.01.2011r;
Liczba godz. 67 (w tym 47 teoria);
Miejsce szkolenia – w okręgu max. 60 km od Radzanowa
W skład ceny powinny wchodzić: materiały szkoleniowe
obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie uczestników
kursu, ciepły posiłek, gdy jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8 godzin
lekcyjnych (jednodaniowy);
e. Kurs
operatora maszyn drogowych (zakładana liczba uczestników 5 osób);
Zakładany okres realizacji od dnia podpisania umowy do
31.01.2011r;
Liczba godz. 67(w tym 47 teoria);
Miejsce szkolenia – w okręgu max. 60 km od Radzanowa
W skład ceny powinny wchodzić: materiały szkoleniowe
obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie uczestników
kursu, ciepły posiłek, gdy
jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8 godzin lekcyjnych (jednodaniowy) ;
f. Kurs barman/kelner
oraz obsługa kas fiskalnych (zakładana liczba uczestników 5 osób);
Zakładany okres realizacji od dnia podpisania umowy do
31.01.2011r;
Liczba godz. 220;
Miejsce szkolenia – w okręgu max. 60 km od Radzanowa
W skład ceny powinny wchodzić: materiały szkoleniowe
obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie uczestników
kursu, ciepły posiłek, gdy jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8 godzin
lekcyjnych (jednodaniowy);
Potwierdzenie
skorzystania z posiłków przez uczestników szkolenia, Wykonawca przekaże
Zamawiającemu po wykonaniu usługi na warunkach określonych w umowie.
Potwierdzenie udziału w szkoleniach przez uczestników szkolenia Wykonawca
przekaże Zamawiającemu każdorazowo
po zakończeniu kursu. Imienne listy obecności sporządzone będą za każdy dzień
szkolenia.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
80.53.00.00-8
– Usługi szkolenia zawodowego;
2.
Przedmiot
zamówienia objęty jest gwarancją na
okres nie krótszy niż – nie dotyczy
III.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Od
wykonawcy oczekuje się wykonania zamówienia w wymaganym terminie.
Wymagany
termin wykonania zamówienia: do 31.01.2011r., przy czym poszczególne kursy i
usługi objęte zamówieniem muszą zostać zrealizowane w następujących terminach:
1) Szkolenia
zawodowe – od dnia podpisania umowy – 31.01.2011r.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy zgodnie z „ustawą pzp” spełniają warunki zawarte w SIWZ, a dla
potwierdzenia spełnienia tych warunków przedstawią dokumenty zgodnie z wymogami
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiającym od wykonawcy, oraz form, w
jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817)
Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie złożonych
oświadczeń, zaświadczeń, dokumentów w formie oryginałów lub kserokopii
potwierdzonych za zgodność z oryginałem i wynikających z nich informacji
zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów
wymienionych w pkt. VI musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca
spełnił.
Nie
spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować
będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu z zastrzeżeniem art. 26
ust. 3 ustawy p.z.p.
Warunki
udziału w postępowaniu :
1.
posiada
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz posiada wpis do rejestru
instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy, właściwy ze
względu na siedzibę instytucji szkoleniowej;
Oświadczenia
i dokumenty potwierdzające spełnianie warunku:
1.1.
Oświadczenie o
posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, zgodnie z pkt. 15
lit. a formularza ofertowego stanowiącego zał. nr 01 niniejszej SIWZ
1.2.
zaświadczenie o
wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd
pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, wydane zgodnie z
art.20 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i
instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.);
2.
Posiadania niezbędnej
wiedzy i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia,
Wykonawca zrealizował należycie, co najmniej 5 usług
szkoleniowych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie, dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, odpowiadające swoim
rodzajem usługom szkoleniowym stanowiącym przedmiot zamówienia;
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie
warunku:
2.1. Oświadczenie o posiadaniu wiedzy i doświadczenia
do wykonania zamówienia, zgodnie z pkt. 15 lit. b formularza ofertowego
stanowiącego zał. nr 01 niniejszej SIWZ
2.2.Wykaz wykonanych należycie, co najmniej 5 usług
szkoleniowych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie, dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, odpowiadające swoim
rodzajem usługom szkoleniowym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te
usługi zostały wykonane należycie,
sporządzonego wg. Wzoru:
Lp. |
Odbiorca |
Nazwa zamówienia |
Wartość usługi (w zł) |
Przedmiot |
Daty wykonania |
|
|
|
|
|
|
Od (data) |
Do (data) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
3.
Dysponowania
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie
warunku:
3.1. Oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim
potencjałem technicznym, zgodnie z pkt. 15 lit. c. formularza ofertowego
stanowiącego zał. Nr 01 niniejszej SIWZ;
3.2. Oświadczenie o dysponowaniu osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia, zgodnie z pkt. 15 lit. c formularza ofertowego stanowiącego
zał. Nr 01 niniejszej SIWZ; wraz z
wykazem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, i informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia.
4.
znajdują się w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie
warunku:
4.1. Oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim
potencjałem technicznym, zgodnie z pkt. 15 lit. d. formularza ofertowego
stanowiącego zał. Nr 01 niniejszej SIWZ;
4.2. polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzenia działalności gospodarczej.
5.
W celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia z postępowania udzielenie zamówienia wykonawcy w
okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca winien
przedstawić następujące dokumenty:
5.1. Oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania z postępowania z powodu niespełniania warunków o
których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy;
5.2. Aktualny odpis z właściwego
rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy , wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w
stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2
ustawy pzp.
5.3. nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu czy zaświadczenia.
5.4. Aktualna informacja z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy pzp,
wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składani ofert;
5.5 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy pzp, wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca wykonując spełnianie warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, polega na zasobach innych podmiotów
na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy pzp., a podmioty te będą
brały udział w realizacji części zamówienia, wykonawca winien przedstawić w
odniesieniu do tych podmiotów następujące dokumenty:
5.1.1.
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z
postępowania z powodu niespełniania warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 i
2 ustawy;
5.2.1. Aktualny odpis z właściwego
rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy ,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2
ustawy pzp.
5.3.1. nie zalega z uiszczaniem
podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu
5.4.1. Aktualna informacja z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy pzp,
wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składani ofert;
5.5.1. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy pzp, wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
V.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART.
24 UST. 1 USTAWY
1. Oświadczenia
1.1.
o braku podstawy
do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy pzp
1.2.
O spełnianiu
warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadani;
1.3.
O spełnianiu warunków
dotyczącego posiadania wymaganej przez Zamawiającego wiedzy i doświadczenia
1.4.
O spełnianiu
warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
1.5.
O spełnianiu
warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej;
2.
Dokumenty:
2.1.
aktualny odpis z
właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2.2.
zaświadczenie o
wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd
pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, wydane zgodnie z art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 20
kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z
2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.);
2.3.
Aktualne
zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenie, że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Naczelnika
Urzędu Skarbowego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
2.4.
Aktualne zaświadczenie
z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem
składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.5.
Aktualna
informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy zgodnie z 5.4 Rozdz. IV niniejszego
SIWZ
2.6.
Aktualna
informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt. 9 ustawy zgodnie z 5.5 Rozdz. IV niniejszego SIWZ
2.7.
Polisa lub inny
dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
2.8.
wykaz wykonanych,
co najmniej 5 usług szkoleniowych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest
krótszy – w tym okresie, dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
odpowiadających swoim rodzajem usługom szkoleniowym stanowiącym przedmiot
zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców
(według wzoru podanego w pkt. IV SIWZ) oraz załączeniem dokumentów
potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie.
2.9.
Wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat
ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia według załącznika nr 4 do niniejszej SIWZ
Wykonawca
może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach
zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z innymi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wykorzystując spełnianie warunków, o których
mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, a podmioty te będą brały udział w
realizacji części zamówienia, wykonawca winien przedstawić w odniesieniu do
tych podmiotów następujące dokumenty :
2.10.
pełnomocnictwa
dla jednego z Wykonawców do reprezentowania w postępowaniu;
2.11.
oświadczenia
złożonego przez każdego z Wykonawców o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy p.z.p. oraz o nie podleganiu
wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1
i 2 ustawy P.z.p.;
2.12.
w
przypadku wyboru złożonej przez nich oferty umowy określającej w szczególności:
oznaczenie stron, cel działania, czas trwania umowy, zasady współdziałania, w
tym zakres prac przewidzianych przez każdą ze stron oraz zasady dokonywania
rozliczeń między stronami. Umowa musi być złożona najpóźniej w dniu zawarcia
umowy z Zamawiającym.
Oferta wspólna musi być podpisana przez Pełnomocnika, z
którym także będzie prowadzona wszelka korespondencja.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie zobowiązań wynikających z zawartej umowy.
3.
Zamawiający żąda
wskazania w ofercie tej części zamówienia, której wykonanie zamierza
przeznaczyć podwykonawcom
4.
Dokumenty (od
2.1. do 2.12. )są składane w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
5.
W przypadku
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku
innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części
zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych
podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te
podmioty.
6.
Zamawiający
zastrzega sobie możliwość żądania przedstawienia oryginału lub notarialnie
potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożone przez wykonawcę
kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
7.
Dokumenty
i sposób oceny spełniania warunków oraz forma składanego dokumentu, jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
8.
Jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa :
1)
Pkt.
5.2, 5.3., 5.5., składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)
Nie
otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości,
b)
Nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
c)
Nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2)
Pkt.
5.4. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego
miejsca zamieszkania albo miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą,
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy pzp.
Dokumenty o których mowa w pkt. 1)
lit. a) i c) oraz pkt. 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert,
Dokument, o którym mowa w pkt 1) lit.
b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składani
ofert.
Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego
siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art.
24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym a art. 24 ust. 1 pkt.
5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się
takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych
osób.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osób
lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa w pkt. 1) i 2) zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty sporządzone w języku obcym
winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez
wykonawcę.
W przypadku wątpliwości co do treści
dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do
właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osób lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie
niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
W przypadku wykonawcy występującego
wspólnie każdy wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczeń i dokumentów
wymienionych w pkt. 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., oraz 2.1., 2.2., 2.3., 2.4.,
2.5., 2.6., 2.7., Rozdz. V niniejszej SIWZ
VI. INFORMACJE O SPOSOBIE
POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ
LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z
WYKONAWCAMI
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia,
z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, prowadzi się z zachowaniem
formy pisemnej.
2. Oświadczenia, wnioski, zapytania,
zawiadomienia oraz informacje strony przekazują pisemnie lub faksem, uważa się
za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem
terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
3. Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma
w godzinach urzędowania, to znaczy od godz. 7.30. – 15.30 w dni robocze tj. od
poniedziałku do piątku .
4. Zamawiający nie dopuszcza
porozumiewania się drogą elektroniczną.
5. Wykonawca może zwrócić się do
Zamawiającego o wyjaśnienie SIWZ, kierując swoje zapytanie na piśmie.
Zamawiający udziela wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni
przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie
treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym
upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
6. Pisemna odpowiedź zostanie przekazana
wszystkim Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ, bez ujawniania źródła
zapytania, a także zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.ugradzanow.bip.org.pl Zamawiającego
i będzie dla Wykonawców wiążąca.
7. Zamawiający, w uzasadnionych przypadkach
zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ.
8. Zmiana może mieć miejsce w każdym
czasie, przed upływem terminu do składania ofert.
9. W przypadku wprowadzenia takiej
zmiany, informacja o tym zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim Wykonawcom,
którym przekazano niniejszą SIWZ, a także zostanie zamieszczona na stronie
internetowej Zamawiającego oraz w siedzibie Zamawiającego i będzie dla
Wykonawców wiążąca.
10. Osobą uprawnioną przez Zamawiającego
do kontaktu z Wykonawcami jest Magdalena
Leśnowolska, tel. (48) 613 63 62
VII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM:
Zamawiający nie wymaga wniesienia
wadium.
VIII.
TERMIN ZWIAZANIA OFERTĄ:
Wykonawca pozostaje związany z
ofertą przez 30 dni od upływu terminu składania ofert.
IX. OPIS
SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
1.
Wymagania podstawowe:
1.1.
Każdy wykonawca może złożyć tylko
jedną ofertę.
1.2.
Treść oferty musi odpowiadać
wymaganiom SIWZ.
1.3.
Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty
związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu
kosztów udziału w postępowaniu.
1.4.
Do
oferty należy załączyć:
o
Formularz ofertowy. Należy
wypełnić załączony wzór formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 01 do
niniejszej SIWZ. Oferta cenowa winna być podana w wypełnionym formularzu
ofertowym.
o Wzór umowy wg. Zał. Nr 2 do SIWZ
o
Oświadczenia i dokumenty podane w Rozdziale IV i V.
·
Upoważnienie (pełnomocnictwo)
dla osoby (lub osób) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, powinno być dołączone do oferty, o ile nie
wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty.
·
Pełnomocnictwo należy przedstawić w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
·
Pełnomocnictwo dla osoby (lub
osób) do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego (w przypadku wykonawców występujących wspólnie).
Pełnomocnictwo należy przedstawić
w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
·
Wyceniona „Kalkulacja wartości
zamówienia”. Wykonawca winien opracować ją w układzie zgodnym z układem
Kalkulacji wartości zamówienia stanowiącej załącznik nr 03 do SIWZ. Dokument
ten powinien posiadać datę sporządzenia oraz podpis wykonawcy lub osoby
uprawnionej do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego. Dokument ten należy przedstawić w oryginale.
2. Forma oferty:
- Wymaga się, by oferta była przygotowana na
piśmie, w formie zapewniającej czytelność jej treści.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod
rygorem nieważności. Wymaga się, by oferta była podpisana przez osobę lub
osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu. Formularz
ofertowy i każdy załącznik winny być podpisane przez osoby upoważnione do
reprezentowania wykonawcy w postępowaniu.
- Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony
oferty były ponumerowane, w prawym górnym rogu strony.
- Wymaga się, aby wszelkie poprawki były dokonane
w sposób czytelny i dodatkowo opatrzone datą dokonania poprawki oraz
parafą osoby podpisującej ofertę.
- Oferta winna zostać spięta wraz z załącznikami
w sposób uniemożliwiający jej przypadkową de kompletacje.
- W przypadku załączenia do oferty innych
materiałów niż wymagane przez Zamawiającego ( np. materiałów reklamowych,
informacyjnych) pożądane jest, aby stanowiły one odrębną część niezłączoną
z ofertą w sposób trwały.
- Oferta jest jawna po upływie terminu otwarcia
ofert .
- Informacje zawarte w ofercie stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, co do których wykonawca zastrzegł, nie później niż w terminie
składania ofert, że mogą być udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą :
„NIE UDOSTĘPNIAĆ – INFORMACJA STANOWIĄCA TAJEMNICĘ PRZEDSIEBIORSTWA W
ROZUMIENIU ART. 11 UST. 4 USTAWY O ZWALCZANIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI” (tj. Dz.
U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm. ) i winny być złączone jako odrębna
część, nie złączona z ofertą w sposób trwały
X. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA
I OTWARCIA OFERT:
Oferty
należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w
Radzanowie, Radzanów 92 a , 26-807 Radzanów pok. 17 nie później niż do dnia 8
marca 2010 r. do godz. 10.00
1.
Oferty należy złożyć w
nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie.
2.
Zamawiający prowadzi rejestr
złożonych ofert potwierdzający fakt otrzymania oferty.
3.
Kopertę należy opisać według
poniższego wzoru:
<Dokładna
nazwa i adres Wykonawcy>
<Dokładna
nazwa i adres Zamawiającego >
Przetarg
na < Przedmiot zamówienia>
Nie
otwierać przed <termin otwarcia ofert>
4.
Wykonawca może wprowadzić zmiany
do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie
o wprowadzaniu zmian przed terminem składania ofert.
Powiadomienie o wprowadzaniu
zmian musi być złożone według takich samych wymagań jak składana oferta tj. w
jednej kopercie odpowiednio oznakowanej z dopiskiem „ZMIANA”. Koperty oznaczone
dopiskiem „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu ofert Wykonawcy, którzy
wprowadzili zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian
zostaną dołączone do oferty.
5.
Wykonawca ma prawo, przed upływem
terminu składania ofert, wycofać się z postępowania przez złożenie pisemnego
powiadomienia (według takich samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek) z
napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznaczone napisem „WYCOFANIE” zostaną
odczytane w pierwszej kolejności, po stwierdzeniu poprawności procedury
dokonywania „WYCOFANIA”. Koperty ofert wycofanych nie będą otwierane.
6.
Ofertę złożoną po terminie
Zamawiający zwróci bez otwierania po
upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
Otwarcie ofert odbędzie się w
dniu 8 marca 2010 r. o godz. 11.00
w siedzibie Urzędu Gminy w
Radzanowie na Sali konferencyjnej pok. Nr 12
7.
Otwarcie ofert jest jawne.
Zamawiający otworzy oferty według kolejności ich wpływu.
8.
Bezpośrednio przed otwarciem
ofert Przewodniczący Komisji Przetargowej poda kwotę, jaką Zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
9.
Podczas otwarcia ofert
Przewodniczący Komisji Przetargowej poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców,
a także informacje dotyczące ceny.
10.
Niezwłocznie po wyborze
najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi Wykonawców,, którzy złożyli
oferty, o:
- wyborze najkorzystniejszej oferty, podając
nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i
adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru, oraz
nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania
i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną
ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
- wykonawcach, których oferty zostały odrzucone,
podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
- wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z
postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i
prawne;
- terminie, po którego upływie umowa w sprawie
zamówienia publicznego może być zawarta.
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej
oferty zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w pkt. 10 ppkt 1,
na stronie internetowej www.ugradzanow.bip.org.pl oraz w miejscu publicznie dostępnym w
siedzibie Urzędu Gminy w Radzanowie.
XI.
AUKCJA ELEKTRONICZNA
Zamawiający nie przewiduje aukcji
elektronicznej.
XII.
OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY:
Podana w ofercie cena musi
uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty,
jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi
przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, a cena winna zawierać
wynagrodzenie za kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia.
1.
Wykonawca musi przewidzieć wszystkie
okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia i uwzględnić to w ofercie.
2. Wartość zamówienia podana przez Wykonawcę w „Kalkulacji wartości
zamówienia” stanowi sumę iloczynów kosztów przeprowadzenia poszczególnych
kursów oraz odpowiedniej liczby osób objętych każdym kursem.
3. Suma zamówienia odpowiada realnym stawkom kursu i obejmuje także materiały
szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę kursów i szkoleń, ubezpieczenie
uczestników kursu; ciepły posiłek, gdy jednorazowo czas szkolenia wyniesie 8
godzin lekcyjnych (jednodaniowy).
4. Wysokość składek za kurs dla jednego uczestnika oraz wartość zamówienia
określone w ofercie Wykonawcy pozostaną niezmienne przez cały okres trwania
umowy.
5. Cenę należy podać w „Formularzu ofertowym” zał. Nr 1 do SIWZ oraz
wycenionej „kalkulacji wartości zamówienia” – załącznik nr 3 do SIWZ
6. Cenę należy podać w zł wraz z podatkiem VAT, z dokładnością do drugiego
miejsca po przecinku i powinna być ona podana liczbowo i słownie.
7. Ustalenie stawki podatku VAT jest obowiązkiem wykonawcy zgodnie z ustawą
o Podatku od Towarów i Usług z dnia
11.03.2004 roku (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm)
8. Cena podana w „Formularzu ofertowym” musi stanowić całkowitą wszystko
obejmującą wartość usługi. Przyjmuje się, iż koszty ogółem, zysk i dodatki
dotyczące wszystkich zobowiązań są zawarte w cenie ofertowej. Cena obejmuje
wszystkie podatki oraz inne zobowiązania.
9. Pozostałe warunki określa wzór umowy stanowiący zał. Nr 2 niniejszej SIWZ.
XIII. OPIS
KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z
PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I
SPOSOBU OCENY OFERTY.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę spośród ofert
niepodlegających odrzuceniu.
Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany na podstawie poniższych
kryteriów oceny ofert:
a) cena – liczona według wzoru:
Gdzie:
PC – wartość punktowa ceny
CN – najniższa oferowana cena
CO – cena oferty ocenianej
WC – waga ceny (70)
b) kwalifikacje kadry przeznaczonej do realizacji zamówienia – liczone
według wzoru
Gdzie:
Pk – wartość
punktowa kwalifikacji kadry przeznaczonej do realizacji zamówienia
K0 - liczba
punktów w ofercie obliczona wg tabeli punktowej
WK – waga kwalifikacji kadry przeznaczonej do
wykonania zamówienia (30)
Tabela punktowa
Kryterium i metodologia przyznawania punktów |
Punktacja |
|
Doświadczenie kadry wykonawcy w pracy z osobami bezrobotnymi lub
odchodzącymi z rolnictwa |
6 3 0 |
|
Liczba zrealizowanych usług dotyczących osób bezrobotnych lub odchodzących
z rolnictwa: |
10 i więcej 5-10 mniej niż 5 |
|
Doświadczenie zawodowe osób wskazanych przez wykonawcę do wykonania
zamówienia : |
1 1 2 |
|
Wykształcenie wyższe kierunkowe: - co najmniej 2 osoby z wyższym wykształceniem, z doświadczeniem w zakresie
usług będących przedmiotem zamówienia (2 lata pracy lub udział w 1 projekcie) - co najmniej jedna osoba koordynująca usługę - posiadająca certyfikat
według standardów PMI – Project Management Professional (PMP) lub certyfikat
według standardów IPMA – potwierdzający zdanie egzaminu co najmniej na
poziomie D |
||
Doświadczenie w pracy w projektach skierowanych do osób bezrobotnych na
stanowisku merytorycznym (doradca, opiekun, rekruter, trener ) minimum 2 lata
lub 1 projekt – co najmniej 2 osoby |
||
Po dokonaniu oceny punkty przyznane przez wszystkich członków komisji
przetargowej w poszczególnych kryteriach zostaną zsumowane. Wynik będzie
traktowany jako wartość punktowa oferty.
Kryteria oceny ofert nie podlegają zmianie w toku postępowania.
Wyliczona zgodnie z punktem XII wartość punktowa kryteriów stanowić
będzie podstawę do porównania i oceny ofert.
XIV. INFORMACJE
O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU
ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO:
1.
Umowę w sprawie zamówienia
publicznego, z zastrzeżeniem art.. 183 ustawy, zawiera się w terminie nie
krótszym niż 7 dni od dnia przesłania zawiadomień o wyborze najkorzystniejszej
oferty, jeżeli zawiadomienie zostało przesłane w sposób określony w art. 27
ust. 2 ustawy, albo 10 dni jeżeli zostało przesłane innym sposobem.
2.
Zamawiający może zawrzeć umowę w
sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminów, o których mowa w pkt. 1,
jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego złożono tylko jedną
ofertę.
3.
Zamawiający może zawrzeć umowę w
sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminów, o których mowa w pkt. 1,
jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej
niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 nie
odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego wykonawcy.
4.
Wykonawca składający ofertę
wspólną zobowiązany jest dostarczyć umowę regulującą współpracę wykonawców
podpisana przez wszystkich partnerów.
XV.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE NALEŻYTEGO ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
W prowadzonym postępowaniu nie wymaga się wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVI. ISTOTNE
DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ
WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWARTEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO OGÓLEN
WARUNKI UMOWY:
1.
Warunki umowne dla wykonania
zadania zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do
niniejszej SIWZ
2.
Zakres świadczenia Wykonawcy
wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
XVII. ŚRODKI OCHRONY
PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCE WYKONAWCY W TOKU POSTEPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi,
jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może
ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy
przysługują Środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy Pzp. Wobec
ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia środki
ochrony prawnej przysługują również organizatorom wpisanym na listę , o której
mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy.
XVIII. OPIS CZĘŚCI
ZAMÓWIENIA:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert cząstkowych
XIX. UMOWA RAMOWA
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XX. INFORMACJE O
PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp Zamawiający
przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w przypadku powstania
oszczędności finansowych w realizacji zamówienia.
XXI. OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
XXII. PODWYKONAWSTWO:
Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części
zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wskazanie
niniejszego winno nastąpić w
formularzu ofertowym zał nr 1 do
niniejszej SIWZ., z zastrzeżeniem, że organizacja szkoleń oraz prowadzenie
niezbędnej dokumentacji (tj. między
innymi: prowadzenie list obecności, list otrzymania posiłków ) należy do
Wykonawcy.
XXIII. ZALICZKA NA POCZET WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet
wykonania zamówienia.
XXIV. SPOSÓB
POPRAWIANIA OCZYWISTYCH OMYŁEK RACHUNKOWYCH.
Zgodnie z art. 87 ust. 2 pkt. 2
Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem
konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
Zamawiający
uzna i poprawi oczywiste omyłki rachunkowe a w szczególności omyłki rachunkowe
polegające na:
- W przypadku mnożenia cen jednostkowych i liczby
jednostek miary:
a)
Jeżeli obliczona cena nie
odpowiada iloczynowi ceny jednostkowej oraz liczby jednostek miar, przyjmuje
się, że prawidłowo podano liczbę jednostek miar oraz cenę jednostkową,
b)
Jeżeli cenę jednostkową podano
rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się,
że prawidłowo podano liczbę jednostek miar i ten zapis ceny jednostkowej,
który odpowiada dokonanemu obliczeniu ceny,
- W przypadku sumowania cen za
poszczególne części zamówienia:
a) Jeżeli obliczona cena nie odpowiada sumie cen za części zamówienia,
przyjmuje się, że prawidłowo podano ceny za części zamówienia,
b) Jeżeli cenę za całość lub część zamówienia podano rozbieżnie słownie i
liczbą, przyjmuje się, że prawidłowo podano ten zapis, który odpowiada
dokonanemu obliczeniu ceny.
c) Jeżeli ani cena za część zamówienia podana liczbą ani podana słownie nie
odpowiadają obliczonej cenie, przyjmuje się, że prawidłowo podano ceny za część
zamówienia wyrażone słownie.
- W przypadku nieprawidłowo obliczonego podatku
VAT Zamawiający przeliczy podatek VAT w oparciu o podaną przez Wykonawcę
stawkę podatku VAT.
- W przypadku błędnego zsumowania w ofercie
pozycji wartości netto i pozycji kwoty podatku VAT Zamawiający dokona
prawidłowego zsumowania.
- Nanoszenie poprawek innych nie powodujących istotnych zmian w ofercie.
Zamawiający
poprawiając oczywiste omyłki rachunkowe uwzględnia konsekwencje rachunkowe
dokonanych poprawek.
XXV.
ISTOTNE ZMIANY POSTANOWIEŃ ZAWARTEJ UMOWY ORAZ WARUNKI TAKICH ZMIAN.
- Istotne postanowienia do umowy zostały
określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ
- Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej
jednej z okoliczności wymienionych poniżej, obejmujących w
szczególności:
a)
Zmiana terminu realizacji przedmiotu
umowy – przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy
skutkujące niemożliwością dotrzymania terminów wynikających z umowy;
b)
zmiana
zobowiązującej stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy
po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza
możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku
zapłaconego przez Wykonawcę;
c) zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy
– na skutek zmian przepisów prawnych;
- Nie stanowią istotnej zmiany
umowy w rozumieniu art. 144 ustawy w szczególności:
a)
zmiana danych związanych z
obsługą administracyjno – organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku
bankowego),
b) zmiana w harmonogramie realizacji poszczególnych kursów .
Załącznik nr 2_umowa
Załącznik nr 3 kalkulacja_wartości_zamówienia_
Załącznik nr 4_wykaz_osób
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Dudkiewicz Bożena
- Data udostępnienia w BIP: 2010-02-26
- Informacja zaktualizowana przez: Dudkiewicz Bożena
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-02-26 16:45:08
- Liczba odsłon: 447
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: