Wersja archiwalna 2010-06-02 16:43:10
26-807 Radzanów 92A
Budowa sieci
wodociągowej przesyłowej Radzanów – Bukówno – Młodynie wraz z oczyszczalnia
ścieków dla potrzeb PSP w Czarnocinie oraz budowa przydomowych oczyszczalni
ścieków zlokalizowanych na terenie gminy Radzanów.
wartość szacunkowa zamówienia
jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11
ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nr BRG – 341/2/2010
1. Nazwa (firma) oraz adres Zamawiającego;
Gmina Radzanów, 26-807 Radzanów 92A
zwana dalej „Zamawiającym”, zaprasza do udziału w
postępowaniu prowadzonym
w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy inwestycji pn.: Budowa sieci wodociągowej
przesyłowej Radzanów – Bukówno – Młodynie wraz z oczyszczalnia ścieków dla potrzeb
PSP w Czarnocinie oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków zlokalizowanych
na terenie gminy Radzanów.
zgodnie z wymaganiami
określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
zwanej dalej SIWZ.(Numer sprawy BRG –
341/2/10)
2. Do czynności
podejmowanych w trakcie niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.), zwanej dalej
„ustawą” oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy ustawy – Kodeks
cywilny.
3. Adres Zamawiającego:
Gmina Radzanów, Radzanów
92A, 26-807 Radzanów
NIP: 798-143-52-08
tel. 048 613 63 62 wew. 26 fax 048 613 63 62 w. 28
4. Adres strony internetowej
na, której Zamawiający udostępnia SIWZ:
http://www.ugradzanow.bip.org.pl
Zamawiający
udostępnia SIWZ wraz z załącznikami na stronie internetowej co najmniej do
upływu terminu składania ofert.
5. Numer konta
bankowego: BS w
Radzanowie, 74
9117 0000 0300 4532 2000 0010
6. Godziny pracy
Urzędu Gminy Radzanów: poniedziałek
– piątek, godziny pracy: 7:30 - 15:30.
7. Zamawiający
wymaga, aby wszelkie pisma związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, w tym wszelkie wnioski, zapytania, oświadczenia, kopia odwołania
były kierowane wyłącznie na wyżej wskazany adres. Jakiekolwiek inne
zaadresowanie może wpłynąć na złe skierowanie
pisma, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wnoszącego.
2. Tryb
udzielenia zamówienia;
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie
przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej
poniżej 4 845.000 EURO (o wartości szacunkowej
zamówienia mniejszej niż kwoty
określone w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust.8), art. 10 ust. 1 w związku z art.
39-46 Prawa zamówień
publicznych.
2. Podstawa prawna opracowania specyfikacji
istotnych warunków zamówienia:1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz.1655 z późn.
zm.).
Użyte w treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia:
- pojęcie ustawy – dotyczy Ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr
223 poz.1655 z późn. zm.),
- pojęcie SIWZ dotyczy niniejszej
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający
od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009
r. Nr 226, poz. 1817).
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia
23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro
stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2009
r. Nr 224 poz. 1796).
3. SIWZ stanowi wraz z załącznikami kompletny
dokument, obowiązujący wykonawcę i zamawiającego podczas prowadzenia
postępowania przetargowego.
3. Opis przedmiotu zamówienia;
3.1. Nazwa zamówienia:
Symbol wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45111000-8
Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45231000-5
Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych
i linii energetycznych
45310000-3
Roboty instalacyjne elektryczne
3.2. Przedmiotem zamówienia jest Budowa sieci wodociągowej
przesyłowej Radzanów – Bukówno – Młodynie wraz z oczyszczalnia ścieków dla potrzeb
PSP w Czarnocinie oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków zlokalizowanych
na terenie gminy Radzanów.
obejmującego
miejscowość; Błeszno, Branica, Bukówno, Czarnocin, Grabina, Grotki, Kadłubska
Wola, Kozłów, Młodynie Dolne, Młodynie Górne, Ocieść, Podgórze, Podlesie,
Radzanów, Ratoszyn, Rogolin, Smardzew, Śliwiny, Zacharzów, Żydy gmina Radzanów.
Przedmiotem
zamówienia jest:
-
budowa zagrodowych oczyszczalni ścieków
w miejscowościach Gminy Radzanów, łącznie 248 sztuk, z czego 124 szt. w roku
2010 (I etap) i pozostałe 124 szt. w 2011 roku (II etap).
- budowa oczyszczalni ścieków dla potrzeb PSP w Czarnocinie w 2011
roku (II etap)
-
budowa sieci wodociągowej przesyłowej Radzanów –
Bukówno – Młodynie w 2010 r. (I etap)
Zakres
robót obejmuje również podłączenie oczyszczalni do istniejących
budynków/przyłączy kanalizacyjnych zgodnie z projektami.
Ogólna charakterystyka
poszczególnych robót:
1. Budowa 248 szt.
indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie wraz z podłączeniem
do budynku mieszkalnego, składających się z osadnika wstępnego trzykomorowego,
bioreaktora, współpracujących z studnią chłonną. Oczyszczalnie mają pracować na
bazie dwóch zbiorników – osadnika wstępnego trójkomorowego i reaktora
biologicznego z napowietrzanym zanurzonym złożem biologicznym. Bioreaktory
powinny być gotowymi wyrobami wykonanymi z polietylenu. Bioreaktory powinny
działać w technologii złoża biologicznego zanurzonego rurowego, w formie
pionowych rur, przymocowanego na stałe do bioreaktora z układem napowietrzania
wgłębnego, drobnopęcherzykowego z integralną
komorą uśredniającą obciążenie hydrauliczne oczyszczalni oraz
zintegrowanym układem transportu osadów wtórnych z powrotem do
osadnika wstępnego trójkomorowego i systemem zapobiegania powstawania
siarkowodoru w osadniku wstępnym trójkomorowym. Bioreaktory powinny posiadać
kompletne wyposażenie(tj. pompę, dmuchawę) wraz z automatycznym układem
sterowania oraz panelem informacyjnym o awarii urządzenia i powinny mieć
możliwość rozbudowy o system umożliwiający przeprowadzenie procesu defosfatacji
– w drodze chemicznej lub biologicznej.
Nie dopuszcza się stosowania
prostych rozwiązań (na bazie jednego zbiornika).
Nie dopuszcza się zmiany
technologii.
Przydomowe oczyszczalnie
powinny być bezobsługowe (nie trzeba dosypywać flory bakteryjnej, nie trzeba
przeczyszczać złoża)oczyszczalnie powinny posiadać uznany w Polsce i UE
certyfikat dopuszczający urządzenie do obrotu oraz potwierdzające osiągania
deklarowanych parametrów redukcji zanieczyszczeń w ściekach zgodnie z normą PN
– EN 12566-3:2007.
2.Sieć wodociągowa długość.
Młodynie
rurociąg przesyłowy rur PCV f 160 mm – 1555,00 m
rurociąg przesyłowy rur PCV f 110 mm –
610,00 m
hydranty nadziemne p.poż. f 80 mm – 10 kpl
zasuwy sieciowe kołnierzowe do zabudowy
naziemnej f 100 mm – 2 szt.
zasuwy sieciowe kołnierzowe do zabudowy
naziemnej f 150 mm – 1 szt.
3. Budowa oczyszczalni
ścieków przy SP w Czarnocinie
charakterystyka robót tak jak do przydomowych
oczyszczalni z pkt.1
3.3. Przedmiot zamówienia opisany
został za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót budowlanych oraz przedmiaru robót - stanowiącymi załączniki do specyfikacji.
3.3.1. W
ramach wyszczególnionych w w/w przedmiarze robót należy wykonać również:
-wszelkie roboty-prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania przez Wykonawcę robót opisanych w dokumentach wymienionych w pkt.3.3 i ujętych w kosztorysie do oferty,
- w tym prace pomocnicze i towarzyszące wynikające ze specyfikacji technicznej i dokumentacji projektowej, projektu umowy: m.in. bieżącą obsługę geodezyjną w trakcie realizacji robót m.in.;
- wszelkie inne roboty, prace, czynności, obowiązki i wymogi wynikające z
niniejszej specyfikacji (projektu umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiarem robót); - obsługa geodezyjna całości zadania wraz z
inwentaryzacją powykonawczą w 3 egz. dla Zamawiającego, oraz tablicą informacyjną na każdym obiekcie o zrealizowaniu zadania w
ramach środków z PROW( treść informacji zostanie podana w trakcie realizacji
zdania).
- organizacja placu budowy w tym; organizacja ruchu
drogowego-drogi powiatowe i gminne wraz z przygotowaniem, składaniem i kosztami
wniosków o zajęcie pasa drogowego w którym prowadzone będą roboty,
- rozebranie a następnie przywrócenie do stanu
poprzedniego nawierzchni w których prowadzone będą roboty oraz terenu działek prywatnych,
- zabezpieczenie
i oznakowanie terenu robót w tym:
dojazdów i dojść dla pieszych,
- dozorowanie budowy,
Koszt pozycji 3.3.1
jest wliczony w zamówienie podstawowe i nie będzie podlegał odrębnej
zapłacie.
3.3.2.
Materiały, urządzenia niezbędne do realizacji zleconych robót, w tym
przewidziane
w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i kosztorysie do oferty
zapewnia Wykonawca.
3.3.3. Materiały, o których mowa w
pkt 3.3.2., powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym ustawą z
dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn.
zm.) oraz wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej.
3.3.4. Wykonawca będzie
przeprowadzał pomiary i badania materiałów oraz robót zgodnie
z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w specyfikacji technicznej.
3.4. Prace
na obiekcie należy wykonać zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową
stanowiącą zał. nr 15 do niniejszej specyfikacji, specyfikacją techniczną
stanowiącą zał. nr 14 do niniejszej specyfikacji, kosztorysem do oferty.
3.4.1. W
sprawach nie uregulowanych w dokumentach podanych w pkt 3.3. należy stosować
się do obowiązujących warunków technicznych, norm państwowych, branżowych, przepisów
prawa budowlanego oraz sztuki inżynierskiej.
Zamawiający nie
wskazuje lokalizacji terenu na zaplecze budowy. Teren zaplecza budowy Wykonawca
wygrodzi i zagospodaruje we własnym zakresie i na własny koszt.
Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
3.5.
Na wykonane roboty objęte niniejszym zamówieniem Wykonawca winien udzielić:
- 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane,
- 24
miesiące rękojmi na zainstalowane urządzenia,
( licząc od daty odbioru końcowego).
4.
Termin wykonania zamówienia:
4.1 Termin wykonania
zamówienia:
- rozpoczęcie w dniu podpisania umowy.
- zakończenie I etapu: 30 listopada 2010r,
- zakończenie II etapu; 30 listopada 2011r.
Zakres robót i
termin ich wykonania w etapach zgodnie z harmonogramem rzeczowym stanowiącym
załącznik do SIWZ nr 2a.
Wybór kolejności realizacji robót zastrzega sobie Zamawiający.
5. Warunki udziału w
postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych
warunków;
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy spełniają warunki, udziału w postępowaniu, o których mowa w
art. 22 ust.1 ustawy Pzp:
5.1.1. Posiadają uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania.
5.1.2. Posiadają wiedze i doświadczenie do wykonania
zamówienia.
5.1.3. Dysponują
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
5.1.4.
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia.
5.2. W postępowaniu mogą wziąć
udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczący
braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
5.3. Opis sposobu dokonania oceny spełniania
warunków udziału:
5.3.1. Na
potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca
winien wykazać, że wykonał ( zakończył) w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy w tym okresie) instalacje sanitarne i wodociągowe.
5.3.2. Na potwierdzenie spełniania
warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca
winien wykazać, że dysponuje niżej podanymi, w pełni sprawnymi i spełniającymi
wymagania specyfikacji technicznej, jednostkami podstawowych narzędzi i
urządzeń (sprzętu):
- samochód samowyładowczy
- 1 szt.
- samochód skrzyniowy - 3 szt.
- koparko – ładowarka - 3 szt.
5.3.3. Na potwierdzenie spełniania
warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca
winien wykazać, że dysponuje podstawową kadrą do pełnienia samodzielnych
funkcji w zakresie kierowania i nadzorowania robót objętym niniejszym zamówieniem,
posiadającą co najmniej dwuletnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót
lub budowy oraz posiadają uprawnienia budowlane (wymagane przez Prawo
budowlane) w niżej podanych specjalnościach:
- samodzielnych funkcji w budownictwie w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych-minimum 1 osoba;
5.3.4. Na potwierdzenie spełnienia
warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawca winien wykazać, ze posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku
inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 1.000 000, 00 PLN, słownie: ( jeden milion złotych).
5.4. Podstawa oceny spełnienia warunków, o których
mowa w pkt. 5.1. i 5.2. będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane
w pkt. 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie
postępowania, na zasadzie spełnia – nie spełnia.
Wykonawca, który nie spełni chociażby jednego
wymaganego od niego warunku zostanie wykluczony z postępowania przetargowego.
5.5. Wykonawca może polegać na
wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do
wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemnie
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
5.6. Sposób spełniania
warunków w przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie.
5.6.1. Warunki określone w
pkt. 5.1. musza być spełnione wspólnie lub przez poszczególnych Wykonawców
oferty wspólnej. Warunek określony w pkt. 5.2. musi być spełniony przez każdego
z Wykonawców oferty wspólnej.
6.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w
celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
6.1. Na
potwierdzenie spełniania warunków
określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
(pkt. 5.1. niniejszej specyfikacji) Wykonawcy
winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty:
6.1.1. ( w formie załącznika nr 1 ) Wypełniony druk oferty wraz z
zaakceptowaniem oświadczeń i zobowiązań podanych w tym druku (sporządzić wg
wzoru druku stanowiącego załącznik nr 1
do niniejszej specyfikacji).
6.1.2. ( w formie załącznika nr 2 i 2a )
Sporządzony przez Wykonawcę kosztorys do
oferty, na podstawie przedmiaru robót. Kosztorys ofertowy służy wyłącznie do
zbadania realności oferowanej ceny oraz wypełniony harmonogram rzeczowo-finansowy (sporządzić
zgodnie z wzorem druku stanowiącego załącznik nr 2a do niniejszej
specyfikacji).
6.1.3. ( w
formie załącznika nr 3 ) Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania
art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (sporządzić wg
wzoru druku stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji).
6.1.4. ( w formie załącznika nr 4 ) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do
wykazania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości,
daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
(sporządzić wg wzoru druku stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej
specyfikacji). Informacje zawarte w wykazie winny stanowić potwierdzenie
spełnienia warunku podanego w pkt. 5.1.2. i 5.3.1.) niniejszej specyfikacji.
Wykonawca, który posiada doświadczenie zdobyte przy realizacji zamówień
wspólnie z innymi Wykonawcami (np. w formie konsorcjum) podaje w ofercie ( w
wykazie wykonanych robót) tylko ten zakres robót, który sam faktycznie wykonał
w ramach konsorcjum.
6.1.5. ( w formie załącznika nr 5 ) Wykaz narzędzi,
wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy robót
budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie
dysponowania tymi zasobami (sporządzić wg
wzoru druku stanowiącego załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji). Informacje
zawarte w wykazie winny stanowić potwierdzenie spełnienia warunku podanego w
pkt. 5.1.3. i 5.3.2.) niniejszej specyfikacji.
6.1.6. ( w
formie załącznika nr 6 )
Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności,
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (sporządzić wg wzoru druku stanowiącego załącznik
nr 11 do niniejszej specyfikacji). Informacje zawarte w wykazie winny stanowić
potwierdzenie spełnienia warunku podanego w pkt. 5.1.3. i 5.3.3.) niniejszej
specyfikacji.
6.1.7. ( w
formie załącznika nr 7 ) Oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (
oświadczenie należy sporządzić zgodnie z wzorem druku stanowiącego załącznik nr
13 do niniejszej specyfikacji).
6.1.8. ( w
formie załącznika nr 8 ) Wykonawca
powołując się przy wykazaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do
wykonania zamówienia innych podmiotów, zobowiązany jest przedstawić pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia ( zobowiązania zaleca się sporządzić zgodnie z wzorami druków
stanowiącymi załączniki nr 8, 10, 12 do niniejszej specyfikacji).
6.1.9. ( w
formie załącznika nr 9 ) Dokument
potwierdzający wniesienie wadium.
6.1.10. ( w formie załącznika nr 10) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. (Informacje winny
stanowić potwierdzenie spełnienia warunku podanego w pkt.5.1.4 i 5.3.4
niniejszej specyfikacji).
Uwaga! Dokument ten winien być ważny przez cały czas trwania zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w
postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informacje
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z
którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy,
potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub
jego zdolność kredytową, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6.2. W celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w
okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp ( pkt. 5.2.
niniejszej specyfikacji) Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty
i oświadczenia:
6.2.1. ( w
formie załącznika nr 11 ) Oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy Pzp (sporządzić według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji).
6.2.2. ( w
formie załącznika nr 12) Aktualny odpis z właściwego
rejestru, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy ( sporządzić według wzoru druku stanowiącego załącznik nr
6 do niniejszej specyfikacji).
6.2.3. ( w
formie załącznika nr 13 ) Aktualne
zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu-
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.2.4. ( w
formie załącznika nr 14 ) Aktualne zaświadczenia
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z
opłacaniem Składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu- wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert..
6.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, wówczas oświadczenia i dokumenty wymienione:
a) w pkt 6.1.1., 6.1.2., 6.1.3.,
6.1.7., 6.1.8., 6.1.9.winien przedłożyć w imieniu wszystkich Wykonawców ustanowiony
pełnomocnik (lider),
b) w pkt 6.1.4., 6.1.5., 6.1.6., 6.1.10. winien przedłożyć w imieniu wszystkich Wykonawców ten lub ci z pośród Wykonawców, którzy zapewnią spełnienie w całości lub w części wymagany warunek,
c) w pkt 6.2. winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę ( uczestnika oferty wspólnej).
Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w
postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Wszelkie rozliczenia
dotyczące realizowanego zamówienia będą dokonywane wyłącznie
z pełnomocnikiem (liderem).
6.4.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
6.4.1. dokument wystawiony w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
6.4.1.1. nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
6.4.1.2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.4.1.3. nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
6.4.2. zaświadczenie właściwego organu sądowego
lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy -
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert -
albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
takiego zaświadczenia.
6.5. Dokumenty, o których
mowa w punktach 6 mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii
poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać
przedstawienia oryginału lub notarialne poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie
wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości
co do jej prawdziwości.
Dokumenty dotyczące wpłaty
wadium należy złożyć zgodnie z pkt 8.2 niniejszej specyfikacji.
7. Informacje o sposobie
porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń
lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z
Wykonawcami;
Informacja o
sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami:
a/ Oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie.
b/ Zamawiający dopuszcza możliwość przesłania faksem lub drogą
elektroniczną jedynie następujących wniosków i informacji, potwierdzając
jednocześnie drogą pisemną:
- wniosek
(zapytanie) do SIWZ,
- odpowiedzi na
pytania lub zmiany SIWZ (dotyczy
wykonawców pytających lub tych którym, na ich wniosek była przekazana SIWZ)
- informacji o
wyborze oferty/odrzuceniu/wykluczeniu pod warunkiem, że każda ze stron na
żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania.
c/ W przypadku braku
potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemywa się, iż pismo
wysłane przez Zamawiającego na ostatni znany adres mailowy lub numer faksu
podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie
się Wykonawcy z tym pismem.
7.1. Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzi się w języku polskim i z zachowaniem formy pisemnej.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje przekazane za
pomocą faksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do
adresata przed upływem terminu na ich składanie i została niezwłocznie
potwierdzona pisemnie.
7.2.
Wykonawca może zwrócić do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień
niezwłocznie jednak nie później niż:
7.2.1. na 2
dni przed upływem terminu składania ofert- jeżeli wartość zamówienia jest
mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8,
- pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w
którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
7.2.1a. Jeżeli
wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął
po upływie terminu składania wniosku, o których mowa w pkt. 7.2.1. lub dotyczy
udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić
wniosek bez rozpatrzenia.
7.2.1b.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania
wniosku, o których mowa w pkt. 7.2.1.
7.2.2. Przed upływem terminu do składania ofert
Zamawiający może zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Każda, wprowadzona przez Zamawiającego, zmiana specyfikacji istotnych warunków
zamówienia zostanie doręczona wszystkim Wykonawcom, którym przekazano
specyfikację oraz udostępniona na stronie internetowej na której jest
zamieszczona specyfikacja. Jeżeli zmiana treści specyfikacji
prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieści w
Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.
7.3. W przypadku składania oferty przez Wykonawców
występujących wspólnie wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
7.4. Uprawnionymi do bezpośredniego
kontaktowania się z Wykonawcami jest:
Genowefa Jaworska
tel. (048) 613 63 62 wewn. 26,
fax (048) 613 63 62 wew. 28.
8. Wymagania dotyczące wadium;
8.1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
8.2.
Wadium należy wnieść na okres związania z
ofertą. tj. od 10.06.2010r.do 09.07.2010r.)
w terminie do dnia 10.06.2010r. do godz.
1000 .
Wadium może być wniesione:
- w
pieniądzu w formie przelewu na konto Gminy Radzanów, 26-807 Radzanów
Nr 74 9117 0000 0300 4532 2000 0010 Bank Spółdzielczy w Radzanowie.
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym że poręcznie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-
gwarancjach bankowych,
-
gwarancjach ubezpieczeniowych,
-
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Potwierdzenie
wniesienia wadium (oryginał dokumentu) należy dołączyć do oferty.
W
przypadku składania wadium w formie przelewu pieniędzy na konto Gminy Radzanów,
Wykonawca złoży w ofercie oryginał lub kserokopię przelewu potwierdzoną za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Wykonawca, który nie dokona
zabezpieczenia oferty akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego
wykluczony z przedmiotowego postępowania.
Kasa Urzędu Gminy nie przyjmuje wpłat gotówkowych.
Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiąca formę
wniesienia wadium lub zabezpieczenia należytego wykonania umowy, winna spełniać
co najmniej następujące wymogi:
a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj.: jego nazwę i
adres,
b) określać kwotę gwarantowaną w PLN,
c)określać termin ważności gwarancji,
d)
podać przedmiot gwarancji, nazwę zamówienia wynikającą ze specyfikacji
istotnych
warunków zamówienia oraz tytuł ( np.
wadium, należyte zabezpieczenie umowy),
e) być gwarancją
samoistną, nieodwoływalną i bezwarunkową, płatną na każde żądanie,
f) przewidywać
wszystkie przypadki utraty wadium – zgodnie z art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp
UWAGA:
Wadium wniesione w formie
gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca
traci wadium na rzecz Zamawiającego.
W przypadku, gdy dokumenty
te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego
Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.
8.3. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz
z odsetkami,
w przypadku gdy:
- Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:
a)
odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
b) nie
wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy;
- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym
mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni,
że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
8.4.
Wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane przez Zamawiającego na
rachunku
bankowym. Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu następuje wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
8.5. Wadium zostanie zwrócone zgodnie z art. 46 ustawy Pzp.
9. Termin związania ofertą;
9.1.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna
się wraz
z upływem terminu składania
ofert.
10.
Opis sposobu przygotowywania ofert;
10.1.
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie budowy oraz zdobył
wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz
podpisania umowy.
10.2. Na
zamówienie, o którym mowa w niniejszej specyfikacji Wykonawca składa jedną ofertę,
w jednym egzemplarzu. Jeżeli Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę
samodzielnie lub samodzielnie i wspólnie z innymi Wykonawcami, wszystkie
złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
Ta sama firma może być wskazana w różnych ofertach jako podwykonawca.
Oferta powinna obejmować całość robót składających się na zamówienie.
10.3. Wykonawcy
przedstawiają oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków
zamówienia.
10.4. Oferta winna być napisana w języku polskim na
maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz
opieczętowana i podpisana. Dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być
czytelne. Dokumenty sporządzone w innym języku niż język polski winne być
złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
Wypełniony druk oferty ( zał. nr 1 do SIWZ)
powinien być podpisany przez osobę (osoby) upoważnioną/e do składania
oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy i zaciągania zobowiązań w wysokości co
najmniej odpowiadającej cenie oferty wraz z pieczęciami imiennymi i pieczęcią
firmową.
Załączniki do oferty (oświadczenia) opracowane i wypełnione przez Wykonawcę
winny być podpisane tak jak druk oferty (zał. nr 1 do SIWZ) lub przez jedną z
osób upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Kserokopie składanych dokumentów winny być potwierdzone „za zgodność z
oryginałem” przez jedną z osób upoważnioną do składania oświadczeń woli w
imieniu Wykonawcy.
Dopuszcza się podpisywanie druku oferty i załączników do niej oraz
potwierdzanie za zgodność z oryginałem przez osobę nie wymienioną w dokumencie
potwierdzającym uprawnienie do występowania w obrocie prawnym (składania
oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy) pod warunkiem dołączenia do oferty
pełnomocnictwa dla osoby podpisującej.
Zawarte w druku oferty oświadczenia i zobowiązania
winny być zaakceptowane przez Wykonawcę.
Wszystkie dokonane poprawki lub korekty błędów, muszą być parafowane
przez osobę podpisującą ofertę.
Zaleca
się, aby wszystkie zapisane strony lub kartki oferty były ponumerowane
kolejnymi numerami i ilość stron/kart wpisana do oferty.
Przy składaniu ofert wspólnych (konsorcjum, itp.),
w miejscu „Wykonawca” należy używać
zapisów: „konsorcjum firm”, „oferta
wspólna firm”, itp. oraz podać nazwy i adresy tych firm.
Druk oferty i załączniki do oferty winny być
podpisane zgodnie z wymogami podanymi w tych drukach.
10.5.Oferta winna zawierać:
10.5.1. Wypełniony druk oferty wraz z
zaakceptowaniem oświadczeń i zobowiązań podanych
w tym druku (sporządzić wg wzoru druku stanowiącego zał. nr 1 do niniejszej
specyfikacji).
10.5.2. Sporządzony i wypełniony przez Wykonawcę kosztorys
do oferty, na podstawie przedmiaru robót oraz
wypełniony harmonogram rzeczowo-finansowy (sporządzić
zgodnie z wzorem druku stanowiącego załącznik nr 2a do niniejszej specyfikacji).
10.5.3. Pełnomocnictwo dla jednego Wykonawcy do
reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w
postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (dotyczy
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie).
10.5.4. Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do
podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą (dotyczy Wykonawców,
którzy udzielili pełnomocnictw innym osobom).
10.5.5. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 6
niniejszej specyfikacji.
10.6. Wykonawca,
który planuje realizować zamówienie przy współpracy z podwykonawcami,
zobowiązany jest do podania w druku oferty nazwy podwykonawców oraz określi
rodzaj i wartość robót, jaki zamierza im powierzyć- nazwa podwykonawcy żądana
jest w myśl art. 6471 § 5 Kodeksu
Cywilnego.
10.7.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty,
z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy Pzp.
10.8.
Wykonawca zamieści ofertę w szczelnie zamkniętej kopercie które:
- będzie zaadresowana, będzie posiadać
oznaczenia: „Oferta na przetarg
nieograniczony; Budowa sieci wodociągowej, oczyszczalni
ścieków i przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Radzanów”, oraz „Nie otwierać przed dniem 10.06.2010r.
przed godz. 1030”.
Poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta będzie
posiadać nazwę i adres Wykonawcy.
10.9.
Wykonawca może wprowadzić w złożonej ofercie zmiany lub wycofać ofertę z przetargu.
Warunkiem przyjęcia i rozpatrzenia
przez Zamawiającego zmian w ofercie lub wycofania oferty z przetargu jest pisemne jego powiadomienie, nie później niż w terminie składania
ofert określonym w pkt 11.1 niniejszej specyfikacji.
W
przypadku zmiany ceny ofertowej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć ofertę
zamienną, zawierającą wypełniony druk oferty (druk
stanowiący zał. nr 1 do niniejszej specyfikacji) z adnotacją CENA OFERTOWA
ZAMIENNA wraz z uaktualnionym kosztorysem do oferty ( druk kosztorysu
stanowi zał. nr 2 do niniejszej specyfikacji). Cena ofertowa zamienna będzie
ceną oferty.
Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie przygotowane,
opieczętowane
i oznaczone zgodnie z postanowieniem pkt 10.8, a wewnętrzna i zewnętrzna
koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
Wykonawca nie może wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu
składania ofert.
10.10. Zamawiający
informuje, że zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp oferty składane
w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od
chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane.
10.11. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art.
11 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.1993r.
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity Dz. U. z 2003r. Nr 153,
poz. 1503
z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje
techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje
posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne
działania w celu zachowania ich poufności.
10.12. Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym
stosowne zastrzeżenia dotyczące tajemnicy przedsiębiorstwa zawartej w ofercie.
10.13. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako
tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej
wewnętrznej kopercie z oznakowaniem: „tajemnica przedsiębiorstwa” lub spięte
(zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty.
10.14.
Wykonawca w szczególności nie może
zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia,
okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
11.
Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
11.1. Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Radzanowie 92A, 26-807 Radzanów w pok. 17 tj. SEKRETARIAT nie później niż do dnia 10.06.2010r. do godz. 1000. otwarcie ofert – sala
konferencyjna pok. Nr 12.
Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym
powyżej, w tym również drogą pocztową, zostaną zwrócone Wykonawcom bez
otwierania kopert.
11.2 Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w dniu 10.06.2010r. o godz. 1030
w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć na przetarg.
Jawne
otwarcie złożonych ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy w Radzanowie, 26 –
807 Radzanów 92A, pok. Nr- 12 tj. sala konferencyjna.
11.3. Bezpośrednio przed otwarciem
ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia.
11.4. Podczas otwierania kopert z
ofertami Zamawiający ogłosi:
nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także
informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji,
warunków płatności zawartych w ofertach.
11.5. Informacje o których mowa w pkt. 11.3 i 11.4 Zamawiający przekaże niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert na ich pisemny wniosek.
12.
Opis sposobu obliczenia ceny;
12.1. Sposób
obliczenia ceny ofertowej:
12.1.1. ustala się wynagrodzenie ryczałtowe, o którym mowa w
art. 632 Kodeksu Cywilnego za
wykonanie
przedmiotu zamówienia o kreślone w oparciu o:
- dokumentacja projektowa, stanowiąca
załącznik nr 15 do SIWZ,
- przedmiar robót stanowiący
załącznik nr 2 do SIWZ,
- specyfikacje techniczna
wykonania i odbioru robót stanowiąca załącznik nr 14 SIWZ.
a)cena ofertowa zostanie wyliczona przez Wykonawcę w oparciu o kosztorys do
oferty, tj. na podstawie. przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 2 do
specyfikacji. W kosztorysie do oferty należy określić ceny
jednostkowe netto, ceny poszczególnych pozycji kosztorysu netto (stanowiące iloczyn
ceny jednostkowej i ilości jednostek), cenę końcową kosztorysu netto
(stanowiącą sumę pozycji kosztorysu), wartość podatku VAT w wysokości podanej w
kosztorysie do oferty, ogólną łączną cenę ofertową brutto stanowiącą cenę
zamówienia. Zmiana ceny ofertowej (np.:
upust, doliczenie, itp.) może być wprowadzona jedynie w trybie określonym w pkt
10.9 niniejszej specyfikacji.
b)ceny jednostkowe poszczególnych pozycji kosztorysu są
cenami ryczałtowymi netto i winny ustalać wysokość należnego Wykonawcy
wynagrodzenia za kompleksowe wykonanie jednostki obmiarowej wraz z:
- materiałami, urządzeniami niezbędnymi do prawidłowego
wykonania jednostki obmiarowej,
w tym wynikającymi z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej,
kosztorysu do oferty;
- wszelkimi robotami-pracami pomocniczymi i towarzyszącymi, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie do oferty, w tym pracami pomocniczymi i towarzyszącymi wynikającymi ze specyfikacji technicznej i dokumentacji projektowej;
- wszelkimi innymi robotami, pracami, badaniami (laboratoryjnymi), czynnościami,
obowiązkami i wymogami wynikającymi z niniejszej specyfikacji (projektu umowy,
specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, kosztorysu do oferty).
c) kosztorys do oferty (ceny jednostkowe kosztorysu)
należy opracować przy uwzględnieniu cen przewidywanych w okresie planowanej
realizacji robót, rzeczywistych warunków realizacji zamówienia oraz wymogów
wynikających z niniejszej specyfikacji. W podanym terminie ceny jednostkowe
kosztorysu do oferty nie będą podlegały zmianom. Dopuszcza się możliwość zmiany
podanej w kosztorysie stawki podatku VAT w przypadku jego urzędowej zmiany.
d) Wykonawca określi ceny jednostkowe na wszelkie roboty
wymienione w kosztorysie do oferty. W przypadku robót, które nie zostaną
wycenione lub zostaną wycenione poniżej kosztów ich wytworzenia (wykonania)
przyjmuje się, że wyceniono (uwzględniono) je w innych pozycjach kosztorysu do
oferty, a Wykonawca wykona je zgodnie z wymogami niniejszej specyfikacji
istotnych warunków zamówienia. Roboty nie wycenione nie zostaną zapłacone po ich wykonaniu,
natomiast roboty wycenione poniżej kosztów ich wykonania zostaną zapłacone
według cen (zaniżonych) podanych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym.
e) w przypadku wystąpienia sprzeczności pomiędzy kosztorysem do oferty, specyfikacją techniczną i dokumentacją projektową, wówczas w kwestiach sprzecznych uważać się będzie, że kalkulacji cen robót dokonano w oparciu o ustalenia zawarte w niżej podanych dokumentach wg następującej kolejności:
- kosztorys do oferty,
- specyfikacja techniczna,
- dokumentacja projektowa.
Jednostek miary i ilości robót podanych w kosztorysie do oferty każdorazowo obowiązują Wykonawcę.
Stwierdzenie
sprzeczności w w/w dokumentach w okresie przed złożeniem oferty należy zgłosić
do Zamawiającego.
12.2. Wynagrodzenie za roboty uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, będzie ustalane jak w kosztorysie do oferty za faktycznie wykonane ilości jednostek obmiarowych oraz ceny jednostkowe podane w kosztorysie do ofert.
13. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy
wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert;
13.1.1 W
celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące im
odpowiednio wagi procentowe:
- najniższa cena- 100%
13.1.2.Ocena
ofert dokonywana będzie według
następującego wzoru:
Cena oferty najtańszej
brutto
C= ¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾ x
waga kryterium
cena oferty badanej brutto
13.1.3. Ilość
punktów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, bez zaokrąglania.
13.1.4. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w
którym jednym kryterium oceny ofert jest
cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że
zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców,
którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego
ofert dodatkowych.
13.1.5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą
zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
13.2. Oceny
ofert dokona komisja przetargowa powołana przez Zamawiającego.
Na posiedzeniach niejawnych komisja przetargowa:
- dokona oceny spełnienia
przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu i wykluczy każdego z
Wykonawców, w odniesieniu do którego stwierdzi że zachodzą przesłanki wskazane
w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp,
- dokona badania i oceny ofert i odrzuci każdą
ofertę w przypadku stwierdzenia, że zachodzą okoliczności określone w art. 89 ust.
1 ustawy Pzp.
13.3. W toku badania i oceny
złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców:
a) udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących
treści złożonych przez nich ofert oraz sprawdzenia informacji zawartych w
ofercie;
b) przedłożenia kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych
dla wybranych pozycji kosztorysu do oferty, celem ustalenia, czy oferta nie
zawiera rażąco niskiej ceny.
13.4. Zamawiający
poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją
istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści ofert
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
13.5. Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli wystąpi
przynajmniej jedna z okoliczności,
o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.
13.6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta
odpowiada wymaganiom określonym w ustawie Pzp i w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia oraz została uznana za najkorzystniejszą, tj. posiada
najniższą cenę.
14. Informacje o
formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego;
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, o ;
14.1. Wyborze najkorzystniejszej
oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce
zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska,
siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli ofert, a
także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną
punktację.
14.2. Wykonawcach, których oferty
zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
14.3. Wykonawcach, którzy zostali
wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne
i prawne.
14.4. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający zamieści informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt.1 ustawy
Pzp na stronie internetowej oraz na tablicy
ogłoszeń w swojej siedzibie.
14.5.
Zamawiający i wybrany na Wykonawcę oferent, zawrą umowę w sprawie zamówienia
publicznego w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przekazania
zawiadomienia o wyborze oferty. W przypadku, gdy w postępowaniu zostanie
złożona tylko jedna oferta, Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umowy w
terminie nie krótszym niż 5 dni.
Dokładny termin i miejsce zawarcia umowy zostaną
określone przez Zamawiającego w w/w zawiadomieniu.
14.6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana,
uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający
wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez
przeprowadzania ich ponownego badania i
oceny, chyba że zachodzą przesłanki, unieważnienia postępowania, o
których mowa w art. 93 ust.1.
14.7. Zamawiający
niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego zamieści ogłoszenie
o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
15.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
15.1. Ustala się
zabezpieczenie należytego wykonania umowy 5 % ceny całkowitej umowy (z podatkiem
VAT), dostarczone ono będzie Zamawiającemu najpóźniej w dniu zawarcia
umowy w pełnej wysokości i w formie dopuszczonej przez ustawę Prawo Zamówień
Publicznych - art.148 ust.1.
15.2.Ustala
się, że wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w
następujący sposób:
- 70 % w ciągu 30 dni po odbiorze końcowym i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane;
- pozostałe 30 % zwracane jest nie później niż w 15 dniu po
upływie okresu rękojmi za wady.
15.2. Zaliczki
na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje
udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia w przedmiotowym
postępowaniu..
16. Istotne dla stron postanowienia które zostaną
wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego;
16.1. Projekt umowy stanowi załącznik nr 3 do niniejszej
specyfikacji istotnych
warunków zamówienia.
17. Pouczenie o środkach ochrony
prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
17.1 Środki ochrony prawnej przysługują
Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu
zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez
Zamawiającego przepisów ustawy, przewidziane w dziale VI ustawy Pzp.
17.2. W
sprawach nie uregulowanych niniejszą specyfikacją obowiązują ustalenia zawarte
w ustawie Pzp, a w sprawach nie
uregulowanych ustawą będą stosowane przepisy Kodeksu Cywilnego.
18.
Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert
częściowych;
18.1. Zamawiający nie dopuszcza składania przez Wykonawcę
ofert częściowych.
19.
Umowa ramowa;
19.1. Zamawiający
nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
20. Informacja o przewidzianych zamówieniach
uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6
pkt.3
20.1. Zamawiający
przewiduje zamówienia
uzupełniające o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 „ustawą Pzp”.
21. Opis
sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą
odpowiadać oferty wariantowe;
21.1. Zamawiający nie dopuszcza składania przez Wykonawcę
ofert wariantowych.
22.
Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej Zamawiającego, jeżeli
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną;
22.1. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną, poza przypadkami wymienionymi w pkt. VII SIWZ.
23. Informacje dotyczące
walut obcych, w jakich mogą być prowadzone
rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą;
23.1.
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia zawartej umowy o zamówienie publiczne w
walutach obcych.
23.2. Rozliczenie
między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.
24. Aukcja elektroniczna;
24.1.
Zamawiający
nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w niniejszym postępowaniu
o zamówienie publiczne.
25.
Zwrot kosztów udziału w postępowaniu;
25.1.
Zamawiający
nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o zamówienie
publiczne.
26. Ustalenia dotyczące powierzenia wykonania
części zamówienia podwykonawcom;
26.1. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania części
zamówienia przez podwykonawców.
27. Załączniki do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia;
27.1
Integralną część niniejszej specyfikacji stanowią:
a) druk oferty Wykonawcy (zał. nr 1),
b) druk przedmiaru robót (zał. nr 2),druk harmonogramu rzeczowo-
finansowego (zał. nr 2a)
c) projekt umowy (zał. nr 3),
d) druk oświadczenia stosownie do art. 22 ust.
1 ustawy Pzp (zał. nr 4),
e) druk oświadczenia o braku podstaw do
wykluczenia (zał. nr 5),
f) druk oświadczenia o braku podstaw do
wykluczenia – dla osób fizycznych (zał. nr 6),
g) druk wykazu robót
budowlanych (zał. nr 7),
h) druk pisemnego zobowiązanie do wykonania części zamówienia (zał. nr 8),
i) druk wykazu narzędzi i urządzeń (zał. nr 9),
j) druk pisemnego
zobowiązania do udostępnienia narzędzi i urządzeń (zał. nr 10),
k) druk wykazu osób (zał. nr 11),
l) druk pisemnego
zobowiązania do udostępnienia osób (zał. nr 12),
ł) druk oświadczenia o posiadaniu wymaganych
uprawnień (zał. nr 13),
m) specyfikacja
techniczna (zał. nr 14),
n) dokumentacja
projektowa /forma elektroniczna/ (zał. nr 15).
Specyfikację zatwierdził:
Wójt Gminy Radzanów
Stanisław Fatek
Radzanów, dnia 12 kwietnia 2010r.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Dudkiewicz Bożena
- Data udostępnienia w BIP: 2010-06-02
- Informacja zaktualizowana przez: Dudkiewicz Bożena
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-06-02 16:43:10
- Liczba odsłon: 1057
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: